وزارت بازرگانی آمریکا روسیه و ایران را کشورهای متخاصم دانست

وزارت بازرگانی آمریکا با صدور یک سند داخلی ، دولت های روسیه ، چین ، ایران ، کره شمالی ، کوبا و نیکولاس مادورو، رهبر ونزوئلا را دشمنان ایالات متحده دانست.

وزارت بازرگانی آمریکا روسیه و ایران را کشورهای متخاصم دانست

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه منتشره در وب سایت وزارت بازرگانی آمریکا گفته شده است.

این مصوبه به وزارت بازرگانی آمریکا اجازه می دهد تا کنترل معاملات در زمینه فناوری اطلاعات را تشدید کند.

در این بیانیه آمده است: "این مصوبه پایداری و اطمینان را در زنجیره تامین فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان تضمین می کند."

پیش از این ، اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده کنترل صادرات بر فن آوری های آمریکایی را شدیدتر کرد تا آنها به دست عوامل نظامی و اطلاعاتی خارجی ، به ویژه "چین ، کوبا ، روسیه و ونزوئلا و همچنین کشورهای حامی تروریسم" نیفتند. علاوه بر این ، کنترل فناوری های قابل استفاده در برنامه های ایجاد سلاح های کشتار جمعی و وسایل پرتاب آنها تشدید می شود .

مقررات جدید نه تنها در صادرات ، بلکه در سرویس ، تعمیر و تکامل فناوری ها  تأثیرگذار است. به ویژه محدودیت ها بر اجزای سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی ، سیستم های موشکی ، هواپیماهای بدون سرنشین تأثیر می گذارد. آنها از 16 مارس 2021 به اجرا در می آیند.

به نوبه خود ایگور کوروتچنکو ، مدیر مسئول مجله "دفاع ملی" (ناسانالیا آبارونا)  روسیه اعلام کرد افزایش کنترل صادرات بر فن آوری های آمریکایی تاثیری بر کار وزارت دفاع روسیه و سرویس های اطلاعاتی این کشور نخواهد داشت ، زیرا این نهادها به هیچ وجه از آنها استفاده نکرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان