واکنش جهانپور به مصوبه لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران به مصوبه اخیر مجلس در خصوص لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری واکنش نشان داد.

واکنش جهانپور به مصوبه لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در واکنش به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص لغو اجبار در غربالگری‌های دوران بارداری اظهار داشت: غربالگری بیماری‌های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده است.

جهانپور در توئیتی نوشت: وزارت بهداشت بعنوان تولیت سلامت در قبال تولد کودکان سالم و سلامت نسل آینده، خود را مسوول می‌داند، غربالگری بیماری های ژنتیکی که برپایه شواهد علمی و فناوری های موجود، پیشگیری از آن میسر باشد، سیاستی در راستای ارتقای سلامت عمومی است، همزمان وزارت بهداشت خود را در قبال و گسترش فرهنگ خانواده سالم ادا نموده و آن را ارتقا خواهد داد.

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران در ادامه افزود: غربالگری بیماری‌های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده و دستورالعمل وزارت بهداشت در این رابطه با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه والدین، عملی شده و البته نقش موثری در کاهش موارد تولید بیماری‌های ژنتیکی از جمله سندرم داون و ... داشته و خواهد داشت.

وی در پایان بیان داشت: همه در قبال جمعیت و سلامت جمعیت در چارچوب دستاوردهای دانش نوین بشری مسوولیم، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.

کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران روز گذشته در توییتی نوشت: "عرض تبریک به مادران و پرسنل خدوم وزارت بهداشت بلاخره با تلاش برخی از نمایندگان انقلابی مجلس اجبار به غربالگری مادر و پزشکان با تجویزهای غیراستاندارد و غیرمتقن علمی (که باعث قتل جنین می‌شد) برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادری مجبور به غربالگری و کشتن جنین نیست."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان