تعرفه تبلیغات در خواندنی ها
طراحی سایت سازمند
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها
طراحی سایت سازمند

معمای ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford ؛ گرانقیمت‌ترین کشتی تاریخ با مشکلات فراوان

گرانقیمت ترین ناو هواپیمابر جهان- با هزینه بیش از ۱۳.۲ میلیارد دلار- هنوز هم از سیستم های تکنیکی ناکارآمد رنج می برد هر چند سه سال از تحویل آن به نیروی دریایی ایالات متحده می گذرد

معمای ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford ؛ گرانقیمت‌ترین کشتی تاریخ با مشکلات فراوان

گرانقیمت ترین ناو هواپیمابر جهان- با هزینه بیش از 13.2 میلیارد دلار- هنوز هم از سیستم های تکنیکی ناکارآمد رنج می برد هر چند سه سال از تحویل آن به نیروی دریایی ایالات متحده می گذرد. یک ارزیابی جدید از ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford که توسط بازرسان پنتاگون صورت گرفته، نشان می دهد که مشکلات گران ترین کشتی ساخته شده به دست بشر در طول تاریخ همچنان وجود دارد و پس از سال ها هنوز رفع نشده اند. مشکلات اخیر ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford ناشی از نقص در سیستم تیک آف و فرود هواپیماهاست.

یک ارزیابی جدید از ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford نشان می دهد که مشکلات گران ترینکشتی ساخته شده به دست بشر در طول تاریخ همچنان وجود دارد

برخلاف دیگر ناوهای هواپیمابر، ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford از یک سیستم پرتاب هواپیمای الکترومغناطیسی بسیار پیشرفته به نام Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS) برای کمک به بلند شدن هواپیماها و سیستم متوقف کننده Advanced Arresting Gear (AAG) در هنگام فرود هواپیماها استفاده می کند. ناوهای هواپیمابر قدیمی از سیستم منجنیق بخاری برای افزایش قدرت پیشرانه هواپیماها و سیستم متوقف کننده موتور هیدرولیکی برای دو منظور گفته شده استفاده می کردند. در گزارش پنتاگون آمده است که «کارآمدی ضعیف یا غیرقابل ارزیابی سیستم های تکنولوژیکی جدید که برای عملیات های پرواز حیاتی هستند می توانند به شکل منفی توانایی USS Ford برای انجام سورتی های نظامی را تحت تاثیر قرار دهند».

یک ارزیابی جدید از ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford نشان می دهد که مشکلات گران ترینکشتی ساخته شده به دست بشر در طول تاریخ همچنان وجود دارد

این گزارش بر اساس 3,975 عملیات پرواز و فرود روی این ناو هواپیمابر در طول 11 آزمایش پیش از تحویل در دریا که از نوامبر 2019 تا سپتامبر 2020 صورت گرفته تهیه شده است. بر اساس انتظارات اولیه، سیستم EMALS قرار بوده تا پیش از شکست در عملیات های میدانی دستکم 4,166 مورد پرواز موفق جنگنده ها از عرشه این ناو هواپیمابر را با موفقیت به پایان برساند. این در حالی است که تاکنون تنها 181 سیکل پروازی انجام شده و در این اثنا خطاها و مشکلات متعددی رخ داده است. سیستم متوقف کننده AAG نیز وضعیت مشابهی داشته و تنها بعد از 48 عملیات فرود موفق دچار مشکل شده است.

یک ارزیابی جدید از ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford نشان می دهد که مشکلات گران ترینکشتی ساخته شده به دست بشر در طول تاریخ همچنان وجود دارد

یک ارزیابی جدید از ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford نشان می دهد که مشکلات گران ترینکشتی ساخته شده به دست بشر در طول تاریخ همچنان وجود دارد

گفته می شود هزینه سیستم های پرواز و فرود بسیار پیشرفته ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford بیش از 3.5 میلیارد دلار هزینه داشته و بخش بزرگی از بودجه 57 میلیارد دلاری برای ساخت 4 فروند از این ناو هواپیمابر برای جایگزینی ناوهای کلاس Nimitz را به خود اختصاص داده است. قرار است ناوهای هواپیمابر کلاس Ford ستون فقرات آینده نیروی دریایی ایالات متحده را تشکیل دهند در حالی که نیروی دریایی این کشور قصد دارد استعداد ناوگان دریایی خود را از 297 فروند به 500 فروند در سال 2045 برساند. علاوه بر مشکلات در سیستم های پیشرفته مربوط به پرواز و فرود هواپیماها، گفته می شود که سیستم بالابرهای این ناو نیز که مسئولیت رساندن مهمات از عرشه زیرین به روی عرشه پرواز را دارند نیز دچار مشکل است.

بیشتر بخوانید: 13 کشور دارای بال هوایی متحرک؛ چه کشورهایی در جهان ناو هواپیمابر در اختیار دارند؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد رای: 2

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان