اعتراضات در یک شهر تونس درپی اهانت پلیس به چوپان

اهانت یکی از نیروهای پلیس تونس به یک چوپان، اعتراض‌های گسترده مردم در یکی از شهرهای این کشور را به همراه داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه روسیه الیوم بامداد شنبه گزارش داد که پلیس در شهر سلیانه در شمال تونس روز جمعه برای متفرق کردن شرکت کنندگان در اعتراض خیابانی گسترده که پس از اهانت یک پلیس به یک چوپان به وجود آمد از گاز اشک آور استفاده کرد.

شاهدان عینی گفتند که معترضان با آتش زدن لاستیک، جاده‌ها را مسدود و به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و نیروهای امنیتی نیز معترضان را تعقیب و به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که یک کلیپ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک مامور پلیس، چوپانی را به دلیل عبور دادن بخشی از گله‌اش از مقابل مقرهای دولتی در شهر مورد سرزنش و ضرب و شتم قرار داده است.

این کلیپ موجی از خشم را در میان مردم شهر برانگیخت زیرا کاربران گفتند که اهانت به شان و منزلت هر شهروند پس از گذشت یک دهه انقلاب تونس غیرقابل قبول است.

در همین حال خبرگزاری تونس گزارش داد که پس از این اتفاق، جلسه ای در یکی از مقرهای ایالتی با حضور چوپان، نمایندگان اتحادیه‌های « حقوق بشر»، « دهقانان » و « امنیتی » و رئیس منطقه امنیت ملی شهر سلیانه برگزار شد و ضمن دلجویی از این جوان، مقرر شد اقدامات قانونی لازم انجام شود.

همچنین سندیکاهای مختلف امنیتی این منطقه عذرخواهی رسمی خود را از این چوپان جوان اعلام کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان