رئیس‌جمهور اعلام کرد

زمان عرضه واکسن پاستور

دنیای‌اقتصاد : حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز پنج‌شنبه با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا باید در چند مرحله و با اولویت‌بندی کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیرتر انجام گیرد، گفت: تلاش داریم اولین مورد واکسیناسیون در زمستان امسال انجام شود و امیدواریم کادر درمان در همین سال ۹۹ از واکسن استفاده کنند

همچنین با کمک یک کشور دیگر واکسن مشترکی به اسم «پاستور» داریم که در حال نهایی شدن است و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و در بهار سال آینده به دست ما خواهد رسید. روحانی یادآور شد: چند واکسن داخلی دیگر هم داریم که برای دو مورد آن مجوز تست بالینی صادر شده است که آنها هم عمدتا در مراحل مختلف و در تابستان سال آینده در اختیار مردم قرار ‌می‌گیرد.

پیگیری خرید واکسن معتبر کرونا

در همین ارتباط علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از احتمال ورود 2 میلیون و 600 هزار دوز واکسن از روسیه و چین خبر داد. مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در گفت‌وگو با برنا گفت: هر کشوری هر نوع واکسن تاییده شده‌ای که دارد موثر است و باید تزریق کرد؛ چرا که باید سطح ایمنی دنیا بالا برود. سازمان نظام پزشکی نیز روز شنبه در توییتر خود اعلام کرد: پیگیر خرید واکسن کرونای معتبر دارای مجوزهای بین‌المللی هستیم و تمام تلاشمان برای خرید حداکثر دز ممکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن را انجام خواهیم داد.

86 فوتی و 6016 ابتلای جدید کرونا

در همین حال سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از فوت 86 بیمار کووید-19 طی دو ساعت گذشته خبر داد و گفت که مجموع جان‌باختگان این بیماری به 56 هزار و 803 نفر رسید. به گفته وی در این بازه زمانی 6 هزار و 16 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد که 523 نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: 4374 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدامیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله کنترل دقیق مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا با تغییرات ژنتیکی جدید به کشور شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان