تخت روانچی: برای قضاوت درباره بایدن عجله‌ای نداریم

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با طرح این سؤال که آیا بایدن سیاست غیرانسانی «فشار حداکثری» ترامپ را کنار می‌گذارد و با لغو کامل تحریم‌ها به وعده‌های خود پایبند خواهد بود؟ عنوان کرد: برای قضاوت عجله‌ای نداریم.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک که به تهران سفر کرده بود بعد از بازگشت به نیویورک در توئیتی نوشت: در حال حاضر از تهران به نیویورک رسیدم. علیرغم جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ما، دولت در مهار کرونا ثابت قدم بوده است.

‏ وی با طرح این سؤال که آیا بایدن سیاست غیرانسانی «فشار حداکثری» ترامپ را کنار می‌گذارد و با لغو کامل تحریم‌ها به وعده‌های خود پایبند خواهد بود؟ عنوان کرد: برای قضاوت عجله‌ای نداریم.

به گزارش فارس، تخت روانچی پیش از این نیز در کفت و گویی با خبرگزاری ایرنا گفته بود: اینکه آمریکا به برجام بازنگردد و تعهداتش را انجام ندهد، ما چه خواهیم کرد، بستگی به این دارد که رویکردش چطور باشد. در این شرایط می‌گذاریم بایدن خود تصمیم بگیرد. فقط این نکته باید روشن باشد که نمی‌شود تعهدات بین‌المللی آمریکا نصف و نیمه اجرا شود. اگر آن‌ها ادعای برگشت به برجام دارند، باید این برگشت همراه با اجرای کامل تعهدات باشد و هیج حاشیه و شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام روشن است. ما به تعهدات خود عمل می‌کنیم. کاهش تعهدات هم براساس خود برجام بوده است. در عین حال، مصوبه مجلس را داریم که باید به آن عمل کنیم. یک زمان‌بندی در مصوبه مجلس وجود دارد و ما هم در این مسیر پیش می‌رویم... بنابراین نمی‌توانیم زمان بدهیم که تا چه زمانی صبر می‌کنیم. در وهله نخست براساس منافع ملی تصمیم می‌گیریم و دوم اینکه باید براساس و چارچوب مصوبه مجلس عمل کنیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان