ترفند پیچیده برای کلاهبرداری میلیاردی

مردی که با وعده پرداخت وام از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، بعد از دستگیری جزئیات جرائمش را شرح داد. پس از ارجاع چند پرونده به پلیس فتای استان خراسان رضوی مبنی‌بر کلاهبرداری در سایت‌های واسطه‌گر رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، شاکیان پرونده با دیدن تصاویر کالا و لوازم منزل باکیفیت و زیر قیمت بازار در سایت دیوار اغفال شده و مبالغی از صد هزار تومان تا دو میلیون به حساب‌های اعلام‌شده واریز کردند، اما کالایی به دست‌شان نرسیده بود.

از سوی دیگر کارشناسان دریافتند حساب‌های اعلام‌شده ازسوی کلاهبرداران مربوط به افرادی است که خود در همین سایت‌ها قربانی شده‌اند و با طمع دریافت وام حساب‌های بانکی ایجاد کرده و اطلاعات حساب خود را به فرد ناشناس که وعده پرداخت وام با گردش مالی را داده بود، سپرده‌اند. با توجه به مدارک موجود بیش از 63 حساب متعلق به همین افراد که عمدتا بانوان بودند، شناسایی شد.

کارشناسان با بررسی‌های فنی و عملیاتی موفق به شناسایی هویت متهمی در همین زمینه شدند. این فرد با ترفند‌های زیرکانه ازجمله نقل مکان متعدد و دیگر اقدامات قصد داشت هویتش را پنهان کند؛ اما کارآگاهان او را شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

متهم 30‌ساله و متأهل که اهل یکی از شهرستان‌های اطراف مشهد بود، به‌منظور سوء‌استفاده و کلاهبرداری از کاربران فضای سایبری با رهاکردن خانواده و زندگی‌اش به مشهد رفته و با معرفی خود به‌عنوان فردی مجرد درباره پیداکردن سوژه‌هایش در سایت‌های واسطه‌گر اقدام کرده بود. او با اغفال برخی کاربران به‌ویژه دختران جوان به بهانه‌های متعدد ازجمله پرداخت وام با گردش مالی بالا برای آن‌ها حساب باز می‌کرد؛ اما مشخصات کارت‌شان را می‌گرفت. سپس در سایت دیوار آگهی فروش مبلمان و لوازم خانگی دیگری می‌داد و از خریداران می‌خواست بیعانه را به آن حساب‌ها واریز کنند و به‌این‌ترتیب دست به کلاهبرداری می‌زد.

در تحقیقات معلوم شد متهم بیش از 63 فقره کلاهبرداری با ارزش مالی بالغ‌بر 10 میلیارد ریال انجام داده است. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، دراین‌باره گفت: به کاربران توصیه می‌شود به‌منظور پیشگیری از هرگونه سوء‌استفاده از مشخصات فردی و حساب‌های بانکی اطلاعات حساب خود را در اختیار سایر افراد نگذارند و با حفظ و صیانت از حریم خصوصی از وقوع کلاهبرداری بکاهند؛ ضمن اینکه به یاد داشته باشید برای دریافت وام باید به شعب بانک مراجعه کنید و در سایت‌های واسطه‌گر به‌دنبال دریافت وام نباشید و نکته آخر اینکه برای خرید هر کالا یا خدماتی در سایت‌های واسطه‌گر نیازی به پرداخت بیعانه نیست و پرداخت بیعانه مساوی کلاهبرداری خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان