مذاکره ایران با روسیه، چین و هند برای واکسن ضد کرونا

سخنگوی دولت ایران در خصوص اینکه واکسن های خریداری شده مربوط به چه شرکت ها و کشورهایی هستند، توضیح داد.

مذاکره ایران با روسیه، چین و هند برای واکسن ضد کرونا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در نشست خبری روز سه شنبه درخصوص واکسن‌های خریداری شده و اینکه مربوط به چه کشورها و شرکت‌هایی است و چه زمانی وارد کشور می‌شود، بیان داشت:‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر جلسه به طور مشخص درباره واکسن صحبت می‌کند.

وی افزود: هر واکسنی که تاییدیه‌های بین‌المللی با تایید سازمان غذا و دارو کشور مبدا را داشته باشد و در مسیر واکسیناسیون هم قرار گرفته باشد، در ایران بررسی شده است. با تایید سازمان غذا و دارو این واکسن‌ها در لیست خریداری قرار می‌گیرد.

ربیعی گفت: تردید نداشته باشید سلامت مردم اولویت نخست دولت است و دولت به طور مداوم تولید و خرید واکسن و تقویت زیرساخت واکسن را دنبال می کند. در این راستا دولت در چند مسیر به موضوع واکسن داخلی وارد شده است دو مورد آن در تابستان به نتیجه می‌رسد. مجوز انجام مطالعات بالینی برای شرکت‌های واکسن سازی داخلی با روش‌های پیشرفته صادر شده است و حمایت ارزی و ریالی به تولیدکنندگان داخلی واکسن تامین می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: این دو شرکت تاکنون روی واکسن کار کردند. انیستیتو پاستور حتی با اروپا مذاکره کرد و باهم به تفاهم و توافق رسیدند و همزمان همه جلو می رود.

وی بیان داشت: درحال در یافت 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن از سازمان بهداشت جهانی با عنوان کواکس هستیم و همزمان با روسیه، چین و هند برای خرید و انتقال سریع مذاکره کردیم و خواستار تعداد بیشتر شدیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان