مطالعات جدید: واکسن فایزر از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

مطالعات جدید انجام شده روی واکسن فایزر نشان می‌دهد که این واکسن آنقدر قدرتمند است نه تنها می‌تواند از ابتلا به بیماری حاد کرونا جلوگیری کند؛ بلکه به صورت قابل توجهی از انتقال ویروس کووید-۱۹ نیز جلوگیری می‌کند.

مطالعات جدید: واکسن فایزر از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

مطالعات جدید انجام شده روی واکسن فایزر نشان می‌دهد که این واکسن آنقدر قدرتمند است نه تنها می‌تواند از ابتلا به بیماری حاد کرونا جلوگیری کند؛ بلکه به صورت قابل توجهی از انتقال ویروس کووید-19 نیز جلوگیری می‌کند.

داده‌های آماری محققان، از ایمنی بالای واکسن فایزر خبر می‌دهد؛ تا حدی که حتی گفته می‌شود این واکسن در برخی موارد از انتقال کووید-19 به صورت کامل نیز جلوگیری می‌کند. البته برای اثبات این ادعا به داده‌های بیشتری نیاز است.

واکسن‌های فعلی کووید-19 با هدف جلوگیری از بروز بیماری شدید به مرحله تولید رسیده‌اند؛ اما افرادی که واکسن را دریافت می‌کنند، ممکن است هنوز به صورت ناقل خاموش باعث سرایت بیماری به دیگران شوند.

اولین آزمایشات بالینی واکسن کرونا در مراحل پایانی نشان می‌دهد که افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند؛ نه تنها دیگر به بیماری کرونا از نوع کشنده و حاد مبتلا نخواهند شد؛ بلکه این افراد در نقش ناقل خاموش نیز باعث سرایت بیماری به دیگران نخواهند شد.

مطالعات انجام شده روی 102 نفر داوطلب که هر دو دوز واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، نشان می‌دهد در بدن 100 نفر آنها پس از دریافت دوز دوم واکسن سطح آنتی بادی به شدت افزایش پیدا کرده است. در واقع در بدن این 100 نفر، در حدود 20 برابر بیشتر از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، آنتی بادی فعال وجود دارد. وقتی سطح آنتی بادی در این حد بالا باشد؛ احتمال ابتلا به بیماری به شدت کاهش یافته و از انتقال آن نیز جلوگیری می‌شود.

از بین 102 نفر شرکت کننده در این آزمایش، یک نفر با دلیل نقص ایمنی بدن، نتوانسته چنین سطح آنتی بادی فعالی را نشان دهد؛‌ اما هنوز مشخص نیست چرا بدن نفر دوم بعد از دریافت دوز دوم دارو، در چنین سطحی آنتی بادی تولید نکرده است و محققان در حال بررسی این موضوع هستند.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که واکسن فایزر عملکرد بسیار بالاتر و موثرتری، بیش از آنچه تصور می‌شد از خود نشان داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان