دستگیری اعضای باند سرقت طلافروشی‌های مشهد

دستگیری اعضای باند سرقت طلافروشی‌های مشهداعضای باند سرقت از طلافروشی های مشهد در جزیره کیش دستگیر شدند.


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، این افراد به قصد خرید یا تبدیل ارز با حضور در طلافروشی و صرافی‌های مشهد، با فریب متصدیان این واحدهای صنفی اقدام به سرقت می‌کردند و متصدیان و فروشندگان زمانی متوجه گم شدن طلاها و سرقت ارز می‌شدند که این شیادان صحنه را ترک کرده بودند.

با چندین گزارش سرقت از سوی شهروندان به پلیس 110 و آغاز بررسی‌ها مشخص شد که پلیس با یک باند سرقت روبه‌رو است، افرادی که پس از سرقت کاملا حرفه‌ای از محل متواری می‌شوند.

رسیدگی به این پرونده با دستور سردار محمدکاظم‌تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی به پلیس آگاهی سپرده شد. کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات جامعی را به منظور شناسایی متهمان آغاز کردند.

افزوده نشدن به تعداد شاکیان، این فرضیه را تقویت می‌کرد که متهمان پس از سرقت‌های تیزدستانه از چندین طلافروشی و صرافی، احتمالا مشهد را ترک کرده‌اند. همچنین این احتمال وجود داشت که پلیس آگاهی خراسان رضوی با یک باند کشوری روبه‌رو شده که پس از انجام سرقت‌ها سریعا میان شهرها جابه‌جا می‌شوند تا گرفتار نشوند.

ابتدا مأموران اقدام به چهره‌زنی متهمان کردند، موضوعی که با توجه به پوشیده بودن چهره متهمان، نیازمند اقدامات فنی گسترده‌ای بود. در نهایت کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری توانستند این متهمان را چهره‌زنی و هویت آن ها را شناسایی کنند.

معمولا نخستین گام همیشه سخت‌ترین گام برای دستگیری متهمان است، موضوعی که موجب شد تا کارآگاهان بتوانند متهمان را ردزنی و محل اختفای آن‌ها را نیز شناسایی کنند.

کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در ادامه متوجه شدند که این افراد پس از خروج از مشهد خود را به جزیره کیش رسانده‌اند، موضوعی که به مقام قضایی اعلام و دستور ویژه‌ای برای دستگیری فوری متهمان پیش از انجام اقدامات مجرمانه دیگرشان صادر شد.

کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی به جزیره کیش اعزام شدند و با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی این جزیره، در عملیاتی که 72 ساعت به طول انجامید پس از تعقیب و مراقب‌های شبانه‌روزی متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره این پرونده گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی اعتراف کردند و از این افراد مقادیری وجه نقد مسروقه کشف شد.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده خاطر نشان کرد: متهمان که دارای سوابق کیفری بوده و یکی از آن‌ها تحت تعقیب پلیس استان همدان نیز است، از جزیره کیش به خراسان رضوی انتقال می‌یابند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه، میزان سرقت‌های انجام شده اعضای این باند سرقت، 10میلیارد ریال برآورد می‌شود که بررسی‌های پلیسی در این باره با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان