عذرخواهی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا/ خبرهای خوب درباره خرید واکسن خارجی

مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.

عذرخواهی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا/ خبرهای خوب درباره خرید واکسن خارجی

نیو صدر: مانند آن‌چه در ماه‌های گذشته رخ داده است، اصلی‌ترین خبر امروز کرونا هم فوت 84 نفر در اثر ابتلا به کرونا بود.

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، ظهر امروز گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 84 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 57 هزار و 57 نفر رسید.خوشبختانه تا کنون یک میلیون و 137 هزار و 812 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

او افزود: بر اساس آخرین تحلیل ها، 10 شهر در وضعیت قرمز، 23 شهر در وضعیت نارنجی، 163 شهر در وضعیت زرد و 252 شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 10 شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

خبرهای خوب از واکسن خارجی کرونا

به نظر می‌رسد مهمترین راهکار از رسیدن این آمار به صفر، ساخت واکسن بیماری است، اتفاقی که امروز سعید نمکی وزیر بهداشت خبرهای خوبی از آن داد.

نمکی در این رابطه گفت:  واکسن ایرانی مراحل خود را در مجموعه برکت به خوبی سپری کرد و هفته آینده از اولین فاز تست انسانی واکسن رازی رونمایی می‌کنیم و واکسن تولید مشترک با کوبا در این کشور در حال گذارندن تست‌ها است و مرحله سوم تست این واکسن در کشور ایران انجام می‌شود، درخصوص واکسن وارداتی نیز اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم تا قبل از 22 بهمن اولین گروه از هموطنان واکسینه شوند.

در همین رابطه امروز حسن قدسی پور  معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای در مورد اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که از تاریخ 8 ژوئن 2020 به بعد «اتباع ایالات متحده، مگر با دریافت مجوزهای موردی، از مشارکت در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد، از جمله از تراکنش‌های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.

او افزود: قدسی‌پور افزود: اما از طرفی دیگر در تاریخ 5 دی 99 خزانه داری آمریکا اعلام می‌کند: با موافقت دولت آمریکا ایران توانسته است از طریق بانک سوئیس واکسن ضدکرونا بخرد. وزارت خزانه داری آمریکا به بانک سوئیس اجازه پرداخت 244 میلیون دلار را برای خرید واکسن ضدکرونا توسط ایران صادر کرده است.

آخرین وضعیت واکسن ایرانی

وضعیت درباره واکسن ایرانی کرونا هم به همین شکل است و به نظر می‌رسد واکسن دوم هم در راه باشد. مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و عضو کمیته واکسن‌ کرونا با اشاره به واکسن دوم کرونای ایرانی، بیان کرد: در رابطه با واکسن دوم که انستیتو رازی آن را تولید می‌کند، فقط می‌توانم بگویم که مجوز اخلاق گرفته است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری بیان کرد: در مورد واکسن اول ساخت ایران هنوز هیچ مشکلی گزارش نشده و هفته‌ی بعد گروه جدید داوطلب تست انسانی، واکسن اول کرونا دریافت می‌کند، همینطور پیش می‌رود تا به 56 نفر کامل برسد و تا اواخر این ماه این فاز تمام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای واکسن دوم هم 56 نفر داوطلب نیاز است؟ گفت: وقتی 56 نفر تست انسانی تمام شوند، این تست به چند صد نفر می‌رسد، اما برای هر واکسن این پروپوزال متفاوت است که بر اساس آن تعداد داوطلبان مشخص می‌شود.

آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در ایران و عذر خواهی رئیسی

همچنین امروز وزیر بهداشت خبر داد که تعداد مبتلایان کرونایی انگلیسی در کشور به شش نفر افزایش پیدا کرده است، موضوعی که نگرانی‌ها را نسبت به شیوع این ویروس در کشور بیشتر کرده است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در این رابطه گفت: با ورود ویروس کرونای انکلیسی به کشور بعید نیست به نقاط مختلف برسد و ما را درگیر کند و دوباره شرایط سخت شود. رهبر معظم انقلاب هم مرتبا به رعایت پروتکل‌ها تاکید کرده اند. امروز وضعیت اروپا و آمریکا را می‌بینیم و باید مراقب باشیم خدایی نکرده ما هم دچار این مشکل نشویم. تاکنون پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی برگزار شده و ما در مورد تمام استان‌ها صحبت کرده‌ایم و اگر ببینیم جایی نیاز به اعلام هشدار دارد نباید آن را به توهین کردن نسبت دهیم‌.

او همچنین با انتشار فایل صوتی بخاطر صحبت‌های روز گذشته‌اش درباره عدم رعایت پروتکل‌های کرونا در شهر قم، عذرخواهی کرد. رئیسی گفت: از مردم شریف، علما و ائمه جمعه استان قم عذرخواهی می‌کنم.  جملات و نکاتی در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا شد که صرفاً قصد تذکر برای رعایت شیوه نامه ها بود و به هیچ وجه قصد اهانت به مردم قم، علما، امام جمعه و سایر افراد بزرگ در قم را نداشتم و ندارم. در این زمینه اگر از صحبت‌های من سوءبرداشتی شده قصد ما، فقط کنترل بیماری و رعایت پروتکل‌ها بوده و قصد دیگری نداشتم.

235235

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان