توسعه و رفاه عمومی با انتخاب رئیس جمهور اقتصاددان

ملت هایی که تحت تاثیر هیاهوی تبلیغاتی نامزدها قرار نگیرند و فریب نخورند و توجه خود را معطوف به دانش و برنامه علمی نامزدها بنمایند، قدم در جاده موفقیت گذاشته اند.

محمدرضا اسماعیلی طی یادداشتی در خوزنا نوشت: 

از مهمترین وظایف دولت ها، تامین زندگی خوب و سعادت و آرامش شهروندان می باشد و این در سایه حکمرانی مطلوب حاصل می شود.

بی‌شک حوزه اقتصادی و نظامی، تعیین کننده هژمونی بازیگران هستند. اگر نیم‌نگاهی به کشورهای توسعه یافته داشته باشیم، بهتر متوجه خواهیم شد که علت موفقیت و توسعه آنها در ثبات امنیت و پیشرفت اقتصاد بوده‌ است.

کشور ما هم از اوایل انقلاب تاکنون، قدم‌های استواری برداشته تا بتواند هژمونی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را کسب کند و خوشبختانه توانسته است در حوزه پیشرفت نظامی و ثبات امنیتی جایگاه خوبی را در دنیا و بین کشورهای منطقه کسب کند. به گونه‌ای که پس از فراز و فرودهای دویست سال اخیر، هیچ بازیگر بین‌المللی نمی‌تواند ما را تهدید نظامی کند؛

فراموش نمی کنیم که در هشت سال دفاع مقدس، رژیم بعث صدام هر وقت اراده می کرد، شهرهای ما را از تهران، اصفهان و دزفول گرفته تا خرم آباد، سنندج، کرمانشاه، شهرکرد و ... موشک باران می کرد و رزمندگان ما دست شان کوتاه بود و دنیا و ابرقدرت ها هم فقط نگاه می کردند و عکس العملی از خود بروز نمی دادند.

از رنج حوادث دردآور آن سالها درس گرفتیم و با کوشش فراوان و به دست فرزندان همین سرزمین، دانش و تکنولوژی ساخت و توسعه انواع تسلیحات نظامیِ زمینی، دریایی و هوایی را به دست آوردیم و نتیجه آن تلاش ها این شد که سال گذشته هیمنه ایالات متحده را بشکنیم و بعد از جنگ جهانی دوم، تنها کشوری باشیم که رسماً بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا را در عین الاسد موشک باران کنیم و دولتمردان آمریکا از ترس اتفاقات بعدی، کوتاه بیایند و حرکتی انجام ندهند.

اما متأسفانه هنوز در حوزه اقتصادی و معیشت مردم، با چالش‌های فراوانی روبرو هستیم و هر روز معضلی از مشکلات انباشت شده در حوزه اقتصاد و تولید و توزیع، سر برون می آورد و زندگی مردم را دچار سختی و مرارت می کند.

اقتصاد و رفاه مردم، چنان حائز اهمیت است که «مقام معظم رهبری» سال‌هاست بر این موضوع تأکید دارند؛ رهبر فرزانه ای که اهل مطالعه تاریخ هستند و کوله باری از تجربه طولانی را با خود دارند و به‌خوبی تسلط دارند که اقتصاد ناکارآمد و یا هرگونه ضعف در تامین معیشت خانواده ها و عدم ثبات در تولید و توزیع، «پاشنه آشیل هژمونی ما» خواهد بود و بدخواهان سعی می‌کنند به هر بهانه ای از طریق اقتصاد و تولید به مردم آسیب بزنند و کاری کنند که همچنان با بحران‌های اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم و با تحریم‌ها سعی در بی ثبات ساختن اقتصاد دارند و با فشار بر معیشت مردم، تلاش می کنند آنها را خسته نموده و از همراهی با انقلاب بازدارند.

از این‌رو برای توسعه اقتصادی و بالندگی سرزمین عزیزمان، همانطور که به اقتدار نظامی و ثبات امنیتی دست یافتیم، لازم است همت مضاعفی کنیم و به توسعه اقتصادی نیز برسیم. تا زمینه کاهش تهدیدات و از بین رفتن تهدیدات اقتصادی فراهم شود و مانند حوزه نظامی کسی جرئت تهدید ما را نداشته باشد و به راحتی هر بازیگری مانند آمریکا نتواند به هژمونی ما ضربه بزند. تنها در صورت برخورداری از یک اقتصاد توانمند، قادر خواهیم بود با هوشیاری، ثبات و شکوفایی که از یک اقتصاد پررونق و پیشرفته حاصل می شود، آنها را تحقیر و ناامید کنیم تا وادار شوند که با ایران و ایرانی، محترمانه و مودبانه رفتار کنند.

برای رسیدن به این هدف استراتژیک، باید در حوزه اقتصادی جایگاه مطلوبی را در منطقه و جهان پیدا کنیم. و تنها راه رسیدن به پیشرفت و ثبات اقتصادی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 1400 و انتخاب یک شخصیت اقتصاددان به عنوان رییس جمهور است؛ مردم کشورمان خسته از بازیهای جناحی بی ثمر، خواستار حضور شخصی هستند که هم از دانش و علم اقتصاد برخوردار باشد‌ و هم ظرفیت های مناطق مختلف این سرزمین را بشناسد و هم کار با جوانان را در سخت ترین حوزه ها تجربه کرده و بلد باشد. به تعبیر دکتر محسن رضایی، باید اتحادیه منطقه‌ای اقتصادی ایجاد کنیم و کالای تولید ایران به اقصی نقاط عالم به‌ویژه کشورهای منطقه سرازیر شود. و این کار، تنها با انتخاب یک رییس‌جمهور اقتصاددان و استقرار یک دولت با نشاط، پویا و جوان برمی‌آید.

به نظر می رسد اگر می‌خواهیم از بحران اقتصادی خارج شویم، باید در انتخابات پیش رو یک چهره اقتصاددان با یک تیم قوی را انتخاب کنیم تا بتوانند این کشور را از این چرخه گرفتاری اقتصادی نجات دهند و اقتدار اقتصادی را برای این مردم به ارمغان آورند. به‌وضوح مشخص است که انتخاب یک کاندیدای اقتصاددان برخوردار از تیم علمی و با انگیزه، می تواند سبب عبور ایران از چالش‌های پی‌درپی اقتصادی شود.

افکارعمومی با این نگرانی و دغدغه جدی، اخبار انتخابات را دنبال می کند که ببیند آیا نامزدهایی که برای ریاست جمهوری اعلام حضور داشته اند، از علم اقتصاد برخوردارند و آیا توانایی و تخصص مدیریت اقتصادی را دارند؟ و یا اینکه همچون دوره‌های قبل، شاهد چرخه های معیوب اقتصادی خواهیم بود؟!

با نگاهی به تجربه کشورهای پیشرفته، درمی یابیم؛ ملت هایی که تحت تاثیر هیاهوی تبلیغاتی نامزدها قرار نگیرند و فریب نخورند و توجه خود را معطوف به دانش و برنامه علمی نامزدها بنمایند، قدم در جاده موفقیت گذاشته اند و منتخب شان توانسته قطار پیشرفت و توسعه اقتصادی را در ریل خود قرار دهد و سعادت و رفاه عمومی و یک زندگی خوب را برای آحاد مردم به ارمغان آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان