هشدار جانسون درباره کُشندگی ویروس انگلیسی کرونا

ایرنا نوشت: نخست وزیر انگلیس هشدار داد که شواهد نشان می‌دهد گونه انگلیسی کرونا مرگ‌بارتر از ویروس اصلی است.

هشدار جانسون درباره کُشندگی ویروس انگلیسی کرونا

بوریس جانسون که روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه دولت در دفتر نخست وزیری حاضر شد، افزود: سازمان بهداشت ملی انگلیس به دلیل شیوع افسارگسیخته ویروس یاد شده تحت فشار زیادی قرار دارد و آمار بیماران بستری در مراکز درمانی 78 درصد بیشتر از موج اول شیوع این بیماری است. به گفته وی بالغ بر چهار هزار کرونایی هم اکنون در بیمارستان‌های سراسر انگلیس بستری هستند.

گونه جدید ویروس کرونا اولین بار 31 شهریور در منطقه کنت شناسایی شد، اما مقامات انگلیس این مساله را به مدت سه ماه کتمان کردند.

دانشمندان انگلیسی معتقدند که گونه جدید تا 70 درصد مسری‌تر بوده و بارِ (load) ویروسی افراد مبتلا به آن بالاتر است. این مهم می‌تواند به دلیل توان بازتولید زیادتر این ویروس باشد.

احتمال مبتلا شدن افراد زیر 15 سال در مقایسه با ویروس قدیمی بیشتر است. به گفته دانشمندان رفتار اصلی ویروس کرونا که کودکان را کمتر مبتلا می‌کرد یک رفتار استثنایی بود، چرا که بیماری‌های تنفسی ویروسی معمولاً کودکان را بیشتر مبتلا می‌کنند. اما اکنون به نظر می‌رسد ویروس جدید کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می‌کند.

دانشمندان می‌گویند که هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که تغییرات ژنتیکی در این ویروس منتهی به چه تغییری در رفتار آن خواهد شد. همچنین شواهدی در دست نیست که این ویروس بیماری متفاوت تری ایجاد کند یا به واکسن موجود مقاوم باشد.

«پاتریک والانس» مشاور ارشد پزشکی دولت امروز در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عنوان کرد شواهد اولیه نشان می‌دهد که خطر مرگ ناشی از ابتلا به گونه جدید کرونا برای افراد بالای 60 سال بیشتر از ویروس اصلی است. به این ترتیب از هر یک هزار مبتلا به این ویروس 13 تا 14 نفر جان خود را از دست می‌دهند. این درحالیست که آمار تلفات ناشی از ویروس اصلی 10 به یک هزار بود.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که تلفیقی از داده‌های رسمی وزارت بهداشت و بررسی گواهی فوت افرادی است که بر اثر کرونا زندگی خود را از دست داده‌اند تاکنون بالغ بر 112 هزار نفر بر اثر ابتلا به گونه‌های مختلف کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع گونه انگلیسی ویروس کرونا در اروپا هم باعث نگرانی مقامات ارشد اتحادیه شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در چارچوب نشست شورای اروپا پیرامون راهکارهای کوتاه و بلند مدت مقابله با این مساله رایزنی کردند.

«اورسولا فون درلاین» رییس کمیسیون اروپا در گفت و گو با خبرنگاران اوضاع را بشدت بحرانی توصیف کرد و هشدار داد که دلایلی محکمی برای نگرانی نسبت به گونه‌ مسری‌تر کرونا وجود دارد و ما باید در واکنش به این مساله متمرکز و مصمم‌تر عمل کنیم.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان