امدادرسانی هلال احمر گلستان به ۷۹۰ مانده در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۷۹۰ نفر در راه مانده حادثه برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۱۱ نفر نیرو در قالب ۳۰ تیم امدادی با ۱۰ آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات و ۱۸ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک اقدام به اجرای ماموریت کردند.

امدادرسانی هلال احمر گلستان به 790 مانده در برف و کولاک

به گزارش تابناک به نقل از فارس، فرهاد میقانی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی پایگاه‌های کوهستانی جمعیت هلال احمر استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران درباره امدادرسانی هلال احمر به حادثه‌دیدگان طوفان، برف و کولاک 24 ساعت گذشته اظهار کرد: به دلیل شدت وزش باد و طوفان در روز پنجشنبه، هشت شهر در استان گلستان متاثر از این طوفان متحمل خسارات و مشکلاتی شدند.

وی ادامه داد: در این راستا تیم‌های امدادی در شهرستان‌های بندرگز، گرگان، کردکوی، آق‌قلا، آزادشهر، بندرترکمن و علی‌آبادکتول به خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: همچنین پس از طوفان شاهد بارش سنگین برف در استان به خصوص محور‌های کوهستانی و برف‌گیر بودیم که امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک در هفت محور برفگیر شامل محور توسکستان به شاهرود، گردنه «چناران» و منطقه «اوچران» در مراوه‌تپه، محور درازنو به جهان‌نما، محور گالیکش به جنگل گلستان، محور رامیان به شاهرود، «دهنه محمدآبادکتول» روستای «الستان» و محور «دوزین» به مینودشت اجرایی شد.

میقانی بیان کرد: در این مدت به 790 نفرامدادرسانی انجام شد و به 204 خانوار نیز خدمات امدادی ارائه و در این راستا 16 بسته غذایی بین متاثرین از برف و کولاک بین خانواده‌ها و افراد حادثه‌دیده توزیع شد.

وی گفت: در این مدت 11 نفر نیرو در قالب 30 تیم امدادی با 10 آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات و 18 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک اقدام به اجرای ماموریت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان با شماره سه رقمی 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مردم و ارائه خدمات امدادی است.

میقانی گفت: در این مرکز رصد تمامی محور‌های دارای دوربین انجام خواهد شد و به صورت ویژه مسیر‌های کوهستانی، محل‌هایی که حادثه در آن‌ها انجام شده و یا احتمال حادثه در آن‌ها وجود دارد رصد و کنترل می‌شود.

وی ضمن تقدیر از سایر دستگاه‌های همکار بخصوص پلیس، اورژانس و راهداری گفت: اجرای طرح زمستانه یکی از طرح‌هایی است که به همپوشانی و خدمت‌رسانی بهتر دستگاه‌های امدادی کمک کند.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: در این طرح 16 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان، دو پایگاه موقت و 13 مرکز پاسخگویی کنترل حوادث با مشارکت بیش از 100 نفر از امدادگران کار کمک رسانی را برعهده خواهند داشت.

لازم به ذکر است، طرح زمستانه دستگاه‌های امدادی و انتظامی در حدود هزار و 600 کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان که بیش از 700 کیلومتر آن جاده‌های کوهستانی است، با بکارگیری یک هزار نفر نیروی انسانی، 400 دستگاه وسیله نقلیه و 2 فروند بالگرد اجرا خواهد شد.
بر اساس این گزارش، 3 محور خوش ییلاق، توسکستان و پارک ملی گلستان از مهمترین محور‌های مواصلاتی استان هستند که در حادثه برف و کولاک 24 ساعت گذشته، این سه محور به دلیل شدت بارش برف از عصر روز گذشته مسدود شده بود که با تلاش راهداران از صبح امروز به صورت کامل بازگشایی شد و امکان تردد در آن‌ها وجود دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان