داستان هیجان‌انگیز یکی از خیابان‌های قدیمی تهران

مستند «در جست‌وجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری از امروز ۵ بهمن اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌کند.

داستان هیجان‌انگیز یکی از خیابان‌های قدیمی تهران

به گزارش خبرآنلاین، مستند «در جستجوی خانه خورشید» داستان یکی از خیابان‌های قدیمی را تهران را به تصویر می‌کشد. 

قرار است هر روز از اکران این مستند به یک نفر که به دلیلی اسمش با تهران پیوند خورده است، تقدیم شود که اولین روز از اکران این مستند به زنده یاد حمید سهیلی مظفر، مستندساز اختصاص دارد. 

در خلاصه داستان مستند «در جست‌وجوی خانه خورشید» آمده است: «سال 1364 چند روز بعد از سالگرد تولدم به همراه پدر راهی بازار بودیم که در صد متری میدان شمس‌العماره بمبی که داخل پیکانی جاسازی شده بود، منفجر شد ولی به من چهارساله آسیبی نرسید. از آن تاریخ سی‌ویک سال گذشته است و این‌بار برای ساخت مستندی از این خیابان مصادف با همان تاریخ به ناصرخسرو بازگشته‌ام. انگار این خیابان مرا زنده نگه داشته است تا سی سال بعد به سراغش بیایم و زندگی‌اش را بازتعریف کنم. حالا به واسطه‌ گروهی شهرساز که درگیر بهسازی نمای بدنه‌ی خیابان ناصرخسرو هستند، دوباره به ناصرخسرو بازگشته‌ام تا زندگی خیابانی که هیچگاه دوست نداشته در طول تاریخ بمیرد را روایت کنم...»

مهدی باقری (نویسنده و کارگردان)، محمدرضا تیموری (فیلمبردار)، احمدرضا طائی (صدابردار)، مهرشاد ملکوتی (طراحی صدا و میکس)، مهدی باقری و امیرحسین راد (پژوهش)، مهدی باقری و بهروز ملبوس باف (نویسنده گفتار متن)، مهدی باقری و بابک بهرام‌بیگی (تدوین)، مرتضی پایه‌شناس و مهدی باقری (گویندگان متن)، بابک کوهستانی (آهنگساز قطعات ویلنسل)،مهشدی جوادی (طراح صحنه و لباس) و سهیل صباحی (دستیار فیلمبردار) از عوامل این مستند هستند.

سینماهای «هنروتجربه» با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزبان مخاطبان خود است.

58259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان