شمارش معکوس برای ورود نخستین محموله واکسن کرونا

رئیس‌جمهوری از آغاز واکسیناسیون کرونا تا پایان بهمن‌ماه خبر داده، اما هنوز منبع واردات این واکسن مشخص نشده است.

به گزارش تابناک به نقل از همشهری‌آنلاین، شمارش معکوس برای واردات نخستین محموله واکسن کرونا آغاز شد.

26 روز مانده به یک‌سالگی ورود ویروس کرونا به ایران، رئیس‌جمهوری اعلام کرد که در همین ماه واکسیناسیون ضد کرونا آغاز می‌شود؛ این رسمی‌ترین اظهارنظری است که تاکنون از سوی یک مقام دولتی درباره واردات واکسن و زمان شروع واکسیناسیون اعلام شده است.

با ممنوعیت واردات واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی، در نوزدهم دی‌ماه، گزینه‌ تهیه واکسن از کشورهای چین، روسیه، هند، کوبا و سوئد با جدیت بیشتری روی میز قرار گرفت و ماجرای پیگیری اختصاص سهمیه از سوی کوواکس هم وارد مرحله جدیدی شد، به‌طوری که 50میلیون دلار برای خرید 16میلیون و 700هزار دوز از این برنامه، پرداخت شد. هر چند گزارش‌ها نشان می‌دهد انتظارها برای اختصاص این سهمیه طولانی است و به این زودی‌ها وارداتی از سوی کوواکس به ایران انجام نمی‌شود.

در این شرایط است که پرسش‌های زیادی درباره منبع واردات نخستین محموله واکسن به ایران مطرح می‌شود. روز گذشته همزمان با اعلام رئیس‌جمهوری، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی هم که پیش از این گفته بود این سازمان پیگیر واردات واکسن است، دیروز در توییتی اعلام کرد که نخستین محموله واکسن 2 تا 3 هفته دیگر وارد می‌شود. هر چند حسین کرمانپور هم به منبع واردات این واکسن اشاره نکرد، اما مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان نظام پزشکی به همشهری گفت که واکسن وارداتی از کانال این سازمان، اروپایی است.

قبلا رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرده بود که این نهاد واکسن کرونای چینی خریداری خواهد کرد. این در حالی است که پیش از این یکی از واکسن‌های تولیدشده از سوی چین از سوی سازمان غذا و دارو رد شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان