سیلی سنگین به صورت پارلمان

سیل واکنش‌ها به اقدام نماینده سبزوار درباره سیلی زدن به صورت یک سرباز همچنان ادامه دارد.

سیلی سنگین به صورت پارلمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «قوه مقننه»؛ اسمش گویای همه چیز هست، رکنی که قرار است قانون و مقرارات را برای زندگی بهتر و آرامش بیشتر طراحی کند و حصاری در برابر قانون‌گریزی بکشد اما درست در مقابل این ذهنیت، حکایت و روایت دیگری از درون ساختمان هرمی بهارستان یا همان خانه ملت به گوش می‌رسد؛ روایاتی که هیچ سنخیتی با قانون نویسی‌ها ندارد و در  مسیر خلاف به سرعت در حال حرکت هستند.

برای پیدا کردن مصادیق قانون‌گریزی در میان نمایندگان مجلس  که چند ماهی می‌شود بر این کرسی تکیه زده‌اند نیاز به تحقیق و تفحص زیادی نیست و تقریبا در هرجلسه علنی چندین‌بار از تریبون مجلس کلماتی توهین آمیز به رئیس جمهور، وزراء و .. شنیده می‌شود. و حالا فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار تلاش دارد از مسیر خط ویژه تردد کند. آنگونه که روایت شده این نماینده وقتی با مخالفت سرباز راهور مواجه می‌شود به صورت او سیلی می‌زند؛ اقدامی که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و سیاسی و غیرسیاسی آن را محکوم کردند. البته در این میان برخی همقطاران و رفقای مجلسی نیز به هواخواهی او برخواستند اما مسئله همینجا تمام نشد.

پیکان انتقاد به سوی شورای نگهبان

«اگر شورای نگهبان نباشد ممکن است یک قاتل رای بیاود» این را عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توجیه نظارت استصوابی بیان می‌کند و با همین توجیه نزدیک به یک سوم از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند؛ فارغ از اینکه خروجی اقدام شورای نگهبان در انتخابات اسفند 98 شد مشارکت 40 درصدی بود اما امروز سایه یک سوال بر سر شورای نگهبان سنگینی می‌کند و آن اقدام نماینده سبزوار است. آیا این نتیجه صلاحیت سنجی شورای نگهبان بود؟!

 واکنش‌ها به سیلی زدن آقای نماینده

نارضایتی از رفتارهای اقتدارمابانه از سوی صاحبان منصب یکی از همان رفتارهایی است بارها و بارها از سوی مردم شنیده شده است. اما گویا نقطه پایانی بر این رفتار وجود ندارد و هربار در شکل و شمایلی به نمایش گذاشته می‌شود. این بار هم سیلی علی اصغر عنابستانی از همان‌ سوء استفاده‌هایی است که  وقتی خودشان از این جایگاه دور بودند به آن می‌تاختند و حالا خودشان در همان صف قرار گرفته‌اند. اما این موضوع به هرحال از سوی موافقان و مخالفان با واکنش روبه رو شد و بسیاری از نمایندگان مجلس ان را تقبیح کردند و نائب رئیس مجلس نیز در ردای رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نوید بررسی موضوع در این هیات را داد.

برخی هم مانند مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران هرچند مخالفت با این رفتار را نشان می‌دهند اما کنایه‌ای هم به طیف رقیب می‌زند تا نشان دهد چندان هم دل و دینش با این واکنش نبوده است. در همین راستا نمایندگانی مانند میرسلیم هم نظریه توطئه را مطرح می‌کند و از اساس این ماجرا را مشکوک می‌داند.

محمدباقر قالیباف/ رئیس مجلس

«برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست. در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی / نائیب رئیس مجلس

حادثه درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مامور راهور در هیئت نظارت بررفتار نمایندگان درحال بررسی است؛پس از رسیدن گزارش‌ها و ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مامورین پلیس راهور،  هیئت نظارت بر رفتارنمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی  صحت وسقم وچگونگی موضوع آغاز کرد.

محسن رضایی/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

سرباز، قلب میهن است. سربازراهور یا سرباز مرزبانی که از راننده یک مقام‌ مملکت، کارت شناسایی یا مجوز تردد بخواهد، نه تنها کار بدی نکرده بلکه به وظیفه خود عمل نموده و شایسته تقدیر است. سرباز باشیم نه سربار.

 مصطفی میرسلیم/ نماینده تهران

جریان عنابستانی مشکوک به نظر می‌رسد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریان افرادی می خواهند مجلس را بدنام کنند.

 

مالک شریعتی نیاسر/ نماینده تهران

اگر ماجرا اثبات شود، جریان انقلابی تقوای جمعی خود را نشان خواهد داد. ‏نه مثل حمایت تمام قد اصلاح طلبان از همسرکشی نجفی ‏و خطای نماینده مجلس دهم ‏...اما از خدا بخواهیم در همه لحظات زندگی، به همه ما کمک کند دچار غفلت و خطا نشویم

بهروز محبی نجم‌آبادی/ نماینده سبزوار

پرکارترین نماینده که از ابتدای مجلس یازدهم هر هفته(بی استثناء) با حضور در حوزه انتخابیه برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، اینک در حمله‌ی رسانه‌ای گسترده معنادار، بدون آنکه صدایش شنیده شود، و دوربین های ناظر چک شوند و ماوقع روشن شود از هر جهت مورد هجمه است.

روح‌الله نجابت/ نماینده شیراز

شما به یک جوان سیلی نزدید، به اعتبار مجلس و امید مردم سیلی زدید! مجلس با کسی عقد اخوت نبسته و پشت مظلوم می‌ایستد.

بهزاد رحیمی/ نماینده سقز و بانه

صحنه سیلی خوردن  سرباز راهور عزیزمان را دیدم و بسیار اندوهگین شدم. ‏همکاران عزیزم! بزرگواران! قرار بود که باری از دوش جوانان برداریم. آیا این ظلم آشکارا نبود؟ ‏زمان آن رسیده است که نگاهمان را نسبت به سربازی عوض بنماییم و همه بگوئیم نه به سربازی اجباری

جلال رشیدی کوچی/ نماینده مرودشت

فرقی ندارد نماینده باشی یا دادستان، مدیر باشی یا وزیر، فرماندار باشی یا استاندار، آنجا که تخلف کردی، در برابر قانون گردن کشی کردی، و به دنبال سوء استفاده از قدرتت بودی، محکوم به شکستی.

علیرضا سلیمی/ عضوهیئت رییسه مجلس

امام خمینی (ره): شما توجه به این معنا داشته باشید که چنانچه رئیس و فرماندار شدید مبادا مبتلا به این خودخواهی عظیم باشید که منشاء دیکتاتوری ‌و منشاء همه مفاسد است. اگر یک چیزی را دیدید که واقعا خلاف کردید اعتراف کنید.

 ولی اسماعیلی/ نماینده گرمی

قانون برای همه یکسان است؛ وزیر و وکیل باید در برابر قانون مطیع باشند. ‏وظیفه مجلس دفاع از حق و حقوق ملت است و برخوردی جز خدمت به مردم به هیچ عنوان پذیرفته نیست

 حسین حسین‌زاده/ نماینده لارستان

مجلس نماد قانون است. در موضوع اخیر هم قانون بالاتر از تک‌تک ما نمایندگان است. ‏اولین احساس من شرمندگی برابر سربازان زحمت‌کش بود. منتظر اعلام نظر رسمی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هستم تا موضوع از مسیر قانونی بررسی شود.

 امان‌الله حسین‌پور/ نماینده اسفراین

برخورد آقای عنابستانی، باعث خجالت مردم و مجلس انقلابی بود! برخورد غلط و خلاف قانون را توبیخ کنیم! ‏عنابستانی استعفا

 محسن زنگنه/ نماینده تربت حیدریه

قانون، قانون است. چه قانون اساسی، چه قانون بودجه، چه قانون راهنمایی و رانندگی؛ حافظ قانون هم محترم، چه شورای نگهبان، چه مجلس شورای اسلامی، چه سرباز نیروی انتظامی

حسام الدین آشنا/ مشاور رئیس جمهور

چه زود دست بزن پیدا کرده‌اند

محمود صادقی/ نماینده سابق تهران

 اینکه یک مقام خطاکار به صورت یک سرباز وظیفه ‌شناس سیلی می‌زند، بسیار تلخ و تأسف برانگیز است؛ اما اینکه آن سرباز باوجود اطلاع از مقام و موقعیت او، راه را برایش باز نمی‌کند، بسیار شیرین و غرورانگیز است.

عباس عبدی/ فعال سیاسی اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگار

چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام وظیفه اش در مازندران کتک زدند. فوری سروته ماجرا رو بهم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چکارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟ انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟

27216

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان