وزیر امور خارجه وارد باکو شد/ظریف: خوشحالیم که جمهوری آذربایجان سرزمین‌های خود را بدست آورده است

ایرنا نوشت: " محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش در چارچوب یک سفر منطقه ای وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شده است.

وزیر امور خارجه وارد باکو شد/ظریف: خوشحالیم که جمهوری آذربایجان سرزمین‌های خود را بدست آورده است

در مراسم استقبال از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در فرودگاه بین المللی باکو تنی چند از مقامات سیاسی و تشریفاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، "سید عباس موسوی " سفیر کشورمان  و نیز جمعی از مسوولان نهادهای رسمی ایرانی فعال در جمهوری اذربایجان حضور داشته اند.  

ظریف یکشنبه شب در بدو ورود به باکو در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بسیار خوشحالم که توانستم این سفر را انجام دهم، افزود: علاوه بر جمهوری آذربایجان در روزهای آینده به روسیه، ارمنستان، گرجستان و احتمالا در آخر هفته به ترکیه سفر خواهم داشت.

او ادامه داد: موضوع اصلی بحث، همکاری های منطقه ای در این منطقه است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، همین طور ارتباطات دوجانبه با همه این کشورها که جمهوری اسلامی با آنها رابطه بسیار خوب و نزدیک دارد.

ظریف گفت: ان شاءالله فردا (دوشنبه) در دیدار با مقام‌های آذری در مورد بازسازی و همچنین در مورد وضعیت قرا باغ، همکاری و برای حفظ ثبات در اینجا هم صحبت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما خشنود هستیم که کشور و ملت برادر ما جمهوری آذربایجان، سرزمین‌های خودش را بدست آورده و امروز سرزمین های آذری در اختیار مردم جمهوری آذربایجان است.

وزیر امور خارجه ایران ادامه  داد: ما دوست داریم که هرچه زودتر ساکنان سرزمین های آزاد شده بتوانند به محل اقامت خودشان بازگردند، اینها خویشان ما هستند و ان شاءالله در این زمینه گفت وگو خواهیم کرد.

ظریف افزود: همچنین ما در این سفر در مورد مسائل مربوط به ترانزیت، کریدور شمال - جنوب و جنوب - غرب با دوستان‌مان گفت‌وگو خواهیم کرد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان