زامبی‌های سرگردان در سینما ملت

قسمت ششم مستند تلویزیونی «سینما ملت» به بازنمایی مصرف ‏گرایی خواهد پرداخت.

زامبی‌های سرگردان در سینما ملت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ششمین قسمت از مستند سریالی «سینما ملت» با عنوان «پایان بد»، به سراغ زامبی‌های سرگردان سینما، موجوداتی خشن و نفرت‌انگیز، اما محبوب در میان طرفدران ژانر وحشت می‌رود.

در این مستند علاوه بر بررسی تاریخچه و ریشه این موجودات تخیلی در افسانه‌های کشور هائیتی، به اولین حضور آن‌ها روی پرده سینما در سال‌های ترس و وحشت از ترورهای سیاسی و جنگ ویتنام پرداخته می‌شود. تصویر ترس از این مردگان متحرک، از اواخر دهه 1960 تا امروز علاوه بر تغییرات ظاهری، در نحوه بازنمایی و رویکرد محتوایی فیلم‌ها هم دستخوش تحولات زیادی شده است. 
از بازنمایی سرطان مصرف‌گرایی و بیماری‌های روحی جامعه در کالبد زامبی‌های سرگردان در شهر تا تصویر تهدیدات بیرونی و ایدئولوژی‌هایی که در طول تاریخ، مثل ارتش زامبی‌های نازی، انسان غربی را به وحشت انداخته‌اند. 

این برنامه با روایت اشکان صادقی و نویسندگی و پژوهش جمعی از نویسندگان و پژوهشگران صاحب‌نام در 52 قسمت 40دقیقه‌ای به بررسی تقاطع هنر-صنعت-رسانه مهم سینما با مولفه‌های قدرت ملت‌ها می‌پردازد. 

برنامه «سینما ملت»، به تهیه‌کنندگی محمدهادی نعمتاللهی و سردبیری علی‌اکبر جنابزاده در گروه مستند شبکه افق تولید شده است و روزهای دوشنبه ساعت 20 و روزهای سه‌شنبه ساعت 7 و 12 باز پخش خواهد شد. 

برخی از عوامل این برنامه عبارتند از: محمدمهدی سهرابی (مجری طرح)، محمدرضا رضاپور (مشاور)، علی نیکجو، سعید شیرخانی و محمدمهدی اباذری (نویسندگان)، محمد جواد سهرابی (صداگذاری و ترکیب صدا)، مهدی سعیدی (مدیر تولید)، محمد قلی‌زاده (ویدیوگرافی)، محمد جوادی (لوگو) و مشاور رسانه‏ای:فاطمه آذری. 

58259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان