رکورد دست‌نیافتنی اسدالله یکتا در سینمای ایران

اسدالله انصاری یکتا در بیش از ۹۵ فیلم ایرانی به ایفای نقش پرداخته که در جای خود برای یک بازیگر نقش مکمل دارای دیالوگ، یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، اسدالله انصاری یکتا، زاده 23 آذر 1326 در تهران، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران است که طی سال‌های 1345 تا 1398 در 95 فیلم سینمایی بازی کرده است. این آمار از سوی برخی منابع 93 عدد ذکر شده است. اما برمبنای شمارش تمامی فیلم‌هایی که نام وی در تیتراژ آن ذکر شده، یکتا در 95 فیلم سینمایی بازی کرده است.

یکتا از سال 1345 با فیلم کلید بهشت به کارگردانی حسین مدنی وارد سینما شد و تا سال 1357 با فیلم زرخرید به کارگردانی رضا صفایی در 49 فیلم سینمایی حضور پیدا کرد.

پس از انقلاب اولین کار اسدالله یکتا در سینما با یک وقفه 11 ساله، حضور در فیلم هامون محصول 1968 ساخته داریوش مهرجویی است. آخرین فیلم او نیز نارگیل محصول 1398 است.

به همه این‌ها البته باید مجموعه های تلویزیونی نظیر ستایش 3 و مجموعه چاق و لاغر را اضافه کرد. این تعداد حضور در فیلم سینمایی با یک وقفه 11 ساله در جای خود برای یک بازیگر نقش مکمل دارای دیالوگ یک رکورد محسوب می‌شود.

رکورد دست‌نیافتنی اسدالله یکتا در سینمای ایران
اسدالله یکتا و فرزندانش

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان