چرا آمار کرونا در دولت ترامپ بالا رفت؟

خبرگزاری فارس: «دبورا بریکس» از اعضای ارشد تیم مبارزه با کرونا در دولت سابق آمریکا گفت، در آن زمان برخی در کاخ سفید ویروس کرونا را باور نداشتند و حرف‌های رئیس جمهور تلاش برای مبارزه با بیماری را از مسیر منحرف می‌کرد.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، بریکس در مصاحبه‌ای درباره چالش‌هایی که در دوره همکاری با کاخ سفید داشت، گفت: «برخی افراد بودند که قطعاً باور داشتن این [ویروس] یک فریبکاری است».

این پزشک آمریکایی افزود:‌ «فکر می‌کنم دلیلش این بود که در ابتدا، اطلاعات موجود گیج‌کننده بودند و ما درباره طیف بیماری حرفی نمی‌زدیم. آن‌ها می‌دیدند که مردم به کووید مبتلا می‌شوند و حالشان خوب است و بعد از ما خواستند درباره شدت بیماری حرف بزنیم و اینکه چگونه این میزان باورنکردنی از مرگ و میر در جامعه آمریکا رخ می‌دهد».

بریکس گفت، ترامپ ماه فروردین متوجه شدت همه‌گیری جهانی شده بود اما اطلاعاتی که به دستش می‌رسید از طرف وی نبود.

او در این‌باره گفت: «پس از ورودم به کاخ سفید مدتی طول کشید تا تمام داده‌های فرعی که می‌رسید حذف کنم. جریان‌های داده به صورت موازی به کاخ سفید می‌رسیدند که به طور شفاف مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گرفتند و باید آن را متوقف می‌کردم».

بریکس توضیح داد: «یک بار دیدم رئیس جمهور نمودارهایی را نشان می‌دهد که من هرگز آن‌ها را تهیه نکرده بودم. برخی در داخل [کاخ سفید] مجموعه موازی از داده‌ها و نمودارها را می ساختند که به دست رئیس جمهور می‌رسید».

وی افزود: «دولت ترامپ مرا سانسور می‌کردند و آرزو داشتم به‌خصوص در زمینه مسئله انجام تست [کرونا]صدایم بیشتر شنیده شود. نمی‌دانستم تا چه اندازه باید به اصرار ادامه دهم».

بریکس در ادامه گفت، باور دارد که اظهارات رئیس جمهور سابق، نقشی اساسی در «منحرف کردن مسیر» مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا ایفا می‌کرد.

پیش از بریکس، «آنتونی فائوچی» متخصص بیماری‌های عفونی و عضو ارشد تیم مبارزه با کرونا در آمریکا روایت مشابهی را بیان کرده و گفته بود به او اجازه صحبت کردن درباره شیوع جهانی کرونا را نمی‌دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان