پیشتازی اکشن تفنگدار در گیشه کرونازده آمریکا

اکشن «تفنگدار» با بازی «لیام نیسون» ستاره معروف سینما، برای دومین هفته متوالی در صدر پرفروش‌های گیشه کرونازده آمریکا قرار گرفت.

پیشتازی اکشن تفنگدار در گیشه کرونازده آمریکا

اکشن «تفنگدار» با بازی «لیام نیسون» ستاره معروف سینما، برای دومین هفته متوالی در صدر پرفروش‌های گیشه کرونازده آمریکا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، فیلم اکشن و هیجانی تفنگدار (The Marksman) ساخته رابرت لورنتس با بازی لیام نیسون هنرپیشه پرآوازه ایرلندی با تنها 2 میلیون دلار فروش موفق شد برای دومین هفته متوالی رتبه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا را از آن خود کند. این فیلم در 10 روزی که اکران شده، 6 میلیون و 100 هزار دلار فروش کرده است.

اگرچه فیلم جدید نیسون گیشه آمریکا را تسخیر کرده، میزان استقبال از آن به هیچ‌وجه با فروش گیشه در دوران پیش از شیوع کرونا قابل قیاس نیست به ویژه با توجه به آن که سینماها در بازارهای سینمایی بزرگی چون نیویورک و لس‌آنجلس تا مدتی نامعلوم تعطیل شده‌اند.

با توجه به این که واکسیناسیون سراسری کرونا هم آنطور که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود، چشم‌انداز صنعت سینماداری این روزها همچون یک زمین بایر است و برای این صنعت که از بحران بهداشتی شیوع کرونا خسارت سختی خورده نشانه‌های چندانی از احیا و بازیابی فوری نیز به چشم نمی‌خورد.

استودیو فیلمسازی مترو گلدوین مایر (ام‌جی‌ام) هفته گذشته تسلیم کرونا شد و به ناچار اکران فیلم زمانی برای مردن نیست، جدیدترین فیلم از مجموعه جیمز باند، را از آوریل 2021 (فروردین 1400) به ماه اکتبر این سال (مهر 1400) موکول کرد. قبل از آن که شیوع کرونا زندگی روزمره را مختل کند، این فیلم قرار بود بهار 2020 روی پرده سینماها برود.

وضع گیشه نیز چندان مساعد نیست. این که درآمد گیشه آمریکا در ماه جاری میلادی در مقایسه با ژانویه سال 2020 کاهشی 90 درصدی را تجربه کرده از وخامت اوضاع سینماها حکایت دارد؛ انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید (2020) در نهمین هفته از اکران، یک میلیون و 800 هزار دلار فروش کرد و مجموع فروش آن در گیشه آمریکا و جهان به ترتیب به 41 میلیون و 800 هزار دلار و 139 میلیون و 800 هزار دلار رسید. فیلم موردانتظار زن شگفت‌انگیز 1984 که به موجب سیستم جدید توزیع استودیو برادران وارنر همزمان روی پرده سینماها و سرویس پخش اینترنتی اچ‌بی‌او مکس اکران شد، در آمریکا 32 میلیون و 600 هزار دلار فروش کرد و از گیشه جهانی 148 میلیون دلار به جیب زد. فیلم وسترن اخبار جهان با بازی تام هنکس نیز با گذشت 5 هفته از اکران در گیشه آمریکا تنها 9 میلیون و 600 هزار دلار فروش کرد. آمار و ارقامی پایین برای فیلم‌هایی که اگر در نبود تهدیدی به نام کرونا اکران می‌شدند، با استقبال گسترده سینمادوستان در سراسر جهان روبرو می‌شدند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر 99 میلیون و 200 نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان