در حاشیه گزارش جالبی که سایت فیفا منتشر کرد

تیم‌ملی جدا شده‌های پرسپولیس!

دنیای‌اقتصاد : سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اخیرا گزارشی در مورد نقل‌وانتقالات یک‌سال گذشته فوتبال جهان منتشر کرده است

فیفا اعلام کرده پرسپولیس با از دست دادن هشت بازیکن به نام‌های علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محسن ربیع‌خواه، علی علیپور، مهدی ترابی، کریستین اوساگونا، بشار رسن و آنتونی استوکس بین باشگاه‌هایی قرار دارد که بیشترین ریزش را داشته‌اند. خب البته بازیکنان دیگری هم بوده‌اند که جدا شدند و فیفا یادی از آنها نکرده؛ مثل سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده یا امیر روستایی. در عین حال اما بدون درنظر گرفتن آنچه فدراسیون جهانی گزارش کرده و با گسترش بازه یک ساله این مطلب به یک مقطع زمانی پنج ساله، می‌توان یک ترکیب منتخب از 11 بازیکن مهم جدا شده از پرسپولیس طی سال‌های اخیر را کنار هم چید؛ ترکیبی قدرتمند که بسیاری از نفراتش قابلیت بازی در تیم‌ملی را دارند! این ترکیب با آرایش 2-4-4 لوزی به راحتی می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر باشد.

* علیرضا بیرانوند: دروازه‌بان اول تیم‌ملی فوتبال ایران بین دو نیم‌فصل گذشته پس از سه سال‌ونیم حضور در پرسپولیس این تیم را ترک کرد و به آنتورپ بلژیک پیوست. بیرانوند سابقه بازی در جام‌جهانی 2018 را دارد و همچنان بخت اول حراست از دروازه تیم‌ملی به شمار می‌رود.

* شجاع خلیل‌زاده: پایان فصل گذشته در انتقالی جنجالی و پرسروصدا به الریان قطر پیوست. او از ستون‌های استحکام خط دفاعی پرسپولیس طی فصول گذشته به شمار می‌رفت و حالا جای خالی‌اش احساس می‌شود.

* محمد نادری: با پایان لیگ نوزدهم راهی استقلال شد تا اسم خودش را به‌عنوان یکی از یاغیان کتاب فوتبال ایران ثبت کند. نادری توانایی بازی در دو پست دفاع چپ و دفاع وسط را دارد و در سیستم فرضی ما او به‌عنوان مدافع میانی در نظر گرفته شده است.

* رامین رضاییان: یکی از بهترین مدافعان راست این سالیان فوتبال ایران است که در همین پست برای تیم‌ملی در جام‌جهانی بازی کرد. او درحال‌حاضر برای السیلیه قطر توپ می‌زند.

* شایان مصلح: مدافع چپ است و ابتدای فصل گذشته از سوی کادر فنی وقت پرسپولیس در لیست مازاد قرار گرفت. او درحال‌حاضر در سپاهان عضویت دارد.

* محسن ربیع‌خواه: هافبک دفاعی بی‌حاشیه و محبوب برانکو، بعد از جدایی مربی کروات در دوران گابریل کالدرون هم مورد اعتماد قرار گرفت، اما یحیی گل‌محمدی برای فصل جدید او را نخواست. ربیع‌خواه درحال‌حاضر برای آلومینیوم اراک توپ می‌زند و البته مصدوم است.

* بشار رسن: توپ‌پخش‌کن اصلی پرسپولیس در این سال‌ها، نظم‌دهنده خط میانی بود و اخیرا به سه فصل‌ونیم حضورش در این تیم پایان داد. رسن که به القطر قطر پیوسته، همین حالا بازیکن فیکس تیم‌ملی عراق است.

* سروش رفیعی: دیگر هافبک میانی سرشناس فوتبال ایران است که ابتدای فصل گذشته در دوران افتش در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت. رفیعی این روزها در سپاهان دوباره به روزهای اوجش نزدیک شده است.

* مهدی ترابی: بهترین بازیکن فصل گذشته سرخپوشان در پایان لیگ نوزدهم به شکلی بی‌سروصدا قراردادش را فسخ کرد و به العربی قطر پیوست. این روزها زمزمه بازگشت او به پرسپولیس به گوش می‌رسد.

* علی علیپور: بین دو نیم‌فصل لیگ چهاردهم به پرسپولیس پیوست و پنج سال‌ونیم جزو بازیکنان کلیدی این تیم بود. علیپور که سابقه آقای گلی در لیگ برتر را هم دارد ابتدای فصل به ماریتیمو در پرتغال پیوست.

* مهدی طارمی: یکی از مهم‌ترین استعدادهای 30 سال اخیر فوتبال ایران که در ریوآوه آقای گل شد و این روزها در پورتو می‌درخشد. طارمی از جمله کلیدی‌ترین بازیکنان تیم‌ملی هم به شمار می‌رود.

* ذخیره‌ها: بازیکنان مهمی مثل صادق محرمی، حسین ماهینی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و... هم می‌توانند در این لیست جا بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان