تقویت رشد سبیل و ریش با چند معجون طبیعی

وجود ریش و سبیل می تواند چهره مرد ها را بسیار جذاب کند بنابراین بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای پر پشت شدن ریش و سبیل خود می باشند. در این مطلب روش هایی که می توانید با استفاده از آن به پر پشت شدن سبیل خود کمک کنید را برایتان بیان می کنیم.

تقویت رشد سبیل و ریش با چند معجون طبیعی

امروزه بسیاری از آقایان ترجیح می دهند برای جذاب به نظر رسیدن ریش و سبیل های پر پشت داشته باشند از این رو به سمت کاشت ریش و بیل می روند. بهتر است بدانید که شما می توانید با استفاده از روش های تقویت رشد سبیل در منزل سبیل های پر پشت و زیبا داشته باشید.

تقویت رشد سبیل

روش های تقویت رشد سبیل

باید بدانید که یکی از سریع ترین روش هایی که می توانید با استفاده از آن سبیل ها و ریش های خود را پر پشت کنید کاشت ریش و سبیل می باشد. بهتر است بدانید که سبیل برای آقایان فواید بسیاری دارد و می تواند منجر به ایجاد رطوبت و آبرسانی به پوست شود. بنابراین اگر قصد دارید در منزل سبیل های پر پشتی را برای خود بسازید از روش هایی که در ادامه بیان می کنیم استفاده کنید.

استفاده از لیمو و دارچین

با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است باید بدانید که لیمو و دارچین می تواند به شما کمک کند تا رشد سبیل های خود را بالا ببرید. برای استفاده از این روش کافی است دو قاشق از آب لیمو تازه را با مقداری دارچین مخلوط کنید. این مواد را روی پوست خود قرار بدهید و بعد از گذشت مدت زمان 15 الی 30 دقیقه این مواد را با آب سرد از روی پوست خود بردارید. بعد از گذشت چند هفته شاهد تغییرات بسیار خوبی خواهید بود.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر تقویت رشد مو نوزاد و سایر افراد داشته باشد و شما می توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید. برای این کار کافی است این روغن را از عطاری ها تهیه کنید و روزانه چند قطره از آن را به همراه چند قطره روغن کنجد به سبیل های خود بزنید و بعد از نیم ساعت آن را با آب سرد بشویید.

لیمو و دارچین از مهم ترین مواد در بلندشدن و پر پشت شدن سبیل ها می باشند.

آب بنوشید.

یکی از ساده ترین راه کار هایی که می توانید به تقویت رشد سبیل خود کمک کنید نوشیدن آب می باشد. این امر به آبرسانی پوست کمک بسیار زیادی می کند و می تواند با تحریک فولیکل ها رشد مو های شما را افزایش دهد.

خواب کافی

داشتن خواب کافی و مناسب به شما کمک می کند تا ربشد موهایتان بسیار بالا برود و می توانید بدون استفاده از محصولات خاص و یا مواد طبیعی به تقویت رشد سبیل خود کمک کنید. در واقع خواب کافی می تواند به سلول ها فرصت ترمیم و رشد بدهد و فعالیت آن ها را بالا ببرد.

استفاده از روغن نارگیل

می توانید هر دو روز یک بار از روغن نارگیل استفاده کنید و صورت خود را با این روغن ماساژ بدهد. ماساژ دادن هم می تواند به رشد مو های سبیل شما کمک کند و سبب تحریک فولیکول های مو شده و رشد مو ها را افزایش بدهد.

روغن نارگیل برای پی پشت شدن مو های صورت آقایان مناسب است

شستن صورت

یکی از دلایلی که به فولیکول های مو آسیب وارد می شود و نمی توانند به خوبی رشد کنند گرد و غباری می باشد که در طی روز روی آن ها می نشیند. شما می توانید برای از بین بردن این گرد و غبار روزانه صورت خود را دوبار با آب خنک بشویید تا مو های صورتتان علاوه بر رشد سریع سالم و سرحال تر به نظر بیایند.

شانه زدن مو های صورت

اگر ریش و سبیل های بلند دارید باید آن ها را بعد از هربار مرطوب کردن شانه بزنید. این کار باعث می شود که ریش و سبیل های شما پر تر و ضخیم تر به نظر برسند و  صورت شما را جذاب تر نشان می دهند.

روغن آرگان

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که روغن آرگان تاثیر بسیار زیادی بر تقویت فولیکول مو دارد و می تواند مو های مرده را دوباره زنده کند. بهتر است از این روغن به تنهایی استفاده نکنید و زمانی که می خواهید از آن برای صورت خود استفاده کنید آن را به همراه روغن اسطوخودوس و روغن رزماری ترکیب کرده و از این ترکیب استفاده کنید. بعد از استفاده از این ترکیب روغنی باید صبر کنید و بعد از 20 الی 30 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

ریش و سبیل پرپشت با روغن آرگان

استفاده از مواد غذایی مناسب

بسیاری از مواد غذایی هستند که برای سلامتی و رشد مو ها و رشد سریع ریش و سبیل ضروری اند. در واقع این مواد برای بدن هم مهم و ضروری اند اما بیش تر روی تقویت فولیکول های مو اثر دارند. این مواد غذایی مناسب عبارت اند از :

  • مواد غذایی حاوی ویتامین و پروتئین
  • گوشت
  • لوبیا سفید و لوبیا چیتی
  • ویتامین های E، A و C
  • مرکبات
  • سبزیجات

نکته : باید بدانید که استفاده از هر کدام از روش ها بسیار خوب است ولی بهتر است قبل از این که از این مواد روی صورت خود امتحان کنید آن را به گوشه ای از پوست بازوی خود بزنید و در صورتی که حساسیتی رخ نداد از آن استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری برای شما ایجاد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان