آمریکا در حال بررسی استفاده از سه پایگاه دیگر در عربستان است

پنتاگون در حال بررسی امکان استفاده از سه پایگاه دیگر در عربستان سعودی است.

آمریکا در حال بررسی استفاده از سه پایگاه دیگر در عربستان است

به گزارش اسپوتنیک، بیش از یک سال است که فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا احتمال استفاده از سه پایگاه نظامی دیگر در عربستان سعودی را در پس زمینه افزایش تنش با ایران بررسی کرده است. این خبر روز سه شنبه توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، بیل اوربان گزارش شد.

به گزارش این خبرگزاری، ژنرال کنت مکنزی روز دوشنبه از بندر ینبع واقع در ساحل دریای سرخ که از اهمیت زیادی برای صنعت نفت عربستان برخوردار است، بازدید کرد. به گفته آسوشیتدپرس، ارتش آمریکا بازرسی از عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر را انجام داد. علاوه بر ینبع، احتمال استقرار موقت نیروها و تجهیزات آمریکایی در فرودگاه های نظامی سعودی در مناطق شهرهای تبوک و الطائف که در ساحل دریای سرخ نیز قرار دارد، در نظر گرفته شده است. استفاده از این سه پایگاه باعث گسترش قابلیت های عملیاتی نیروهای مسلح آمریکا پس از حمله موشکی در 23 نوامبر سال گذشته از یمن به ایستگاه توزیع شرکت نفتی عربستان، آرامکو در جده شده است.

اوربان سخنگوی سنتکام تأیید کرد که استفاده موقت از این سه مرکز بیش از یک سال است که مورد بررسی قرار گرفته است. نقطه شروع حمله به شرکت آرامکو عربستان در پاییز سال 2019 بود. "اقدامات برنامه ریزی نظامی متعادلی وجود دارد که دسترسی موقت یا در برخی مواقع امکان دسترسی به امکانات را فراهم می کند. این اقدامات به هیچ وجه تحریک آمیز نیستند و به معنای افزایش حضور نظامی ایالات متحده در منطقه نیستند. یادآور می‌شود  که ریاض در حال حاضر نوسازی بندر ینبع و دو میدان هوایی را تأمین کرده و قصد دارد بودجه بیشتری برای این اهداف اختصاص دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان