واکنش ظریف به موضع فرانسه درباره بازگشت آمریکا به برجام پس از ایران

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری به اظهارات یک مقام فرانسوی که خواستار از سرگیری تعهدات هسته‌ای ایران پیش از بازگشت آمریکا به برجام شده است، پاسخ داد.

ظریف در توئیتر نوشت: «اساساً طبق چه دلیل و منطقی ایران– کشوری که قاطعانه ایستاد و چهار سال تروریسم اقتصادی بی‌رحمانه‌ای را که ایالات متحده در نقض برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تحمیل کرده بود، شکست داد – باید طرفی باشد که ابتدا حسن نیت نشان دهد؟»

وی اضافه کرد: «این ایالات متحده بود که بدون هیچ دلیلی، زیر این توافق زد. ایالات متحده می‌بایست خطایش ر ا جبران کند؛ سپس ایران پاسخ خواهد داد.»

ساعاتی قبل یکی از مقامات نهاد ریاست جمهوری فرانسه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دولت ایران باید تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را رعایت و برنامه هسته‌ای خود را محدود کند تا آمریکا به برجام بازگردد.

این مقام فرانسوی که خبرگزاری فرانسه از افشای نامش خودداری کرده، در خصوص آینده برجام و احتمال بازگشت آمریکا به این توافق گفت: «اگر آنها [ایرانی‌ها] درباره مذاکرات جدی هستند و می‌خواهند به تعهدات جدیدی از سوی همه طرف‌های برجام دست یابند، ابتدا آنها باید از اقدامات تحرک‌آمیز دست بردارند و در وهله دوم باید به چیزی که دیگر به آن احترام نمی گذارند، یعنی تعهداتشان، احترام بگذارند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان