ادعای تازه پنتاگون در رابطه با ایران

خبرگزاری تسنیم: «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر روز پنجشنبه به وقت واشنگتن در سخنانی ادعا کرد که «اقدامات مخرب ایران در منطقه ادامه دارد و این منطقه را تهدید می‎‌کند».

به گزارش الجزیره، سخنگوی پنتاگون در ادامه اتهامات قبلی خود در رابطه با برنامه موشکی ایران بار دیگر مدعی شد که «ایران برنامه موشکی بالستیک فعالی دارد».

جان کربی در همچنین به موضوع توافق درباره کاهش تعداد نیرو‌های آمریکایی در افغانستان اشاره کرد و افزود: هرگونه تصمیم‌گیری درباره تعداد نیرو‌های آمریکایی در افغانستان بر مبنای تعهدات و شرایطی خواهد بود که کشور در آن به سر می‌برد.

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تأکید کرد که آمریکا به حل سیاسی بحران افغانستان پایبند است، اما طالبان به تعهداتش عمل نکرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اواسط ماه نوامبر گذشته (اواخر آبان‌ماه) فرمان اجرایی تسریع خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و عراق و کاهش آن‌ها به 2500 نفر (در هر یک از این دو کشور) را صادر کرد.

بامداد سه‌شنبه گذشته هیئت سیاسی گروه طالبان به‌رهبری ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه جهت دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان