هشدار قانونگذار ترک از اردوغان

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب جمهوریخواه خلق ترکیه گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با مداخلات آشکار و خطرناک خود در سوریه مرتکب اشتباهات جدی شده است.

به نوشته خبرگزاری «سانا» «ولی آق بابا» قائم مقام حزب خلق ترکیه روز شنبه در نشست پارلمان ترکیه گفت: «اردوغان مسئول خونریزی در سوریه و عراق است.»

وی افزود که مداخلات آشکار و خطرناک اردوغان در سوریه بر کشور تاثیر منفی گذاشته و این موارد عامل خرابی در سوریه نیز هستند.

قائم مقام حزب خلق ترکیه درباره نتایج مداخله اردوغان که در نهایت به طور مستقیم و غیرمستقیم به نابودی ترکیه منجر می‌شود، هشدار داد.

آق‌بابا افزود که بحران پناهندگان سوریه نتیجه مستقیم مداخله رژیم اردوغان در امور سوریه بود.

«یاشار یاکیش»، وزیر خارجه پیشین ترکیه نیز چندی قبل گفت که رئیس جمهور ترکیه مسئول مشکلاتی است که این کشور به دلیل پشتیبانی از تروریست‌ها، به ویژه در سوریه از آنها رنج می‌برد. (جزئیات بیشتر)

ماه گذشته اسناد فاش شده از دادگاه عالی جنایی آنکارا اطلاعاتی را در مورد تلاش دولت اردوغان برای محو کردن شواهد مربوط به دخالت وی در تامین سلاح سازمان تروریستی داعش و رابطه وی با سازمان‌های تروریستی در سوریه و عراق را نشان داد.

گفته می‌شود شمار نیروهای ترکیه در شمال سوریه به 15 هزار نفر رسیده و ترکیه به طور روزانه نیروهای جدیدی به سوریه اعزام می‌کند. ارتش ترکیه 6 هزار تانک و نفربر و توپخانه و خودروی نظامی در این مناطق مستقر کرده و نیروهای این کشور با انواع سلاح‌های هوایی و دریایی و ماهواره و پهپاد حمایت می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان