یخچال ماشین، کالای ضروری یا کالای لوکس؟

آیا از منظر کاربردی و اقتصادی یخچال مسافرتی محصول مناسبی است؟ پاسخ به این سؤال چندان ساده نیست. چون مسائل مختلفی را باید بررسی کرد.

یخچال ماشین

یخچال ماشین، کالای ضروری یا کالای لوکس؟

کی از مهمترین دغدغه‌های افراد در سفرهای جاده‌ای بحث غذا است. بیشتر افراد دوست دارند برای طول مسیر و توقف‌هایشان انواع خوراکی و نوشیدنی را به همراه داشته باشند و این مسئله بخشی از لذت سفر به‌حساب می‌آید اما این‌که چه مقدار غذا می‌توانیم با خودمان همراه داشته باشیم یا نوشیدنی‌ها برای چه مدتی خنک باقی می‌مانند یک چالش است. سه راهکار اولیه برای حل این مسئله پیش روی ما وجود دارد: از محفظه‌های عایق به همراه چند بطری آب یخ‌زده و فلاسک‌ها و قمقمه‌ها استفاده ‌کنیم، دائماً از فروشگاه‌ها و رستوران‌های در مسیر خرید کنیم، یا فقط از محصولات کنسروی و بی‌نیاز از یخچال استفاده کنیم. هنگام استفاده از راهکار اول با محدودیت زمانی مواجهیم زیرا بهترین این محفظه‌ها و ظرف‌ها بیش از ۲۴ ساعت دوام نمی‌آورند و اگر سفر بیش از یک روز طول بکشد ناچاریم به راهکار دوم روی بیاوریم. این راهکار اگرچه بد به نظر نمی‌رس اما معایب خودش را هم دارد زیرا هم گران است و هم فروشگاه‌ها و رستوران‌های جاده‌ای سالم و مورداطمینان کم هستند. در راه سوم هم عموماً، محدودیت تنوع یا مسائل سلامتی محصولات و مواد نگهدارنده، ما را نگران می‌کند؛ بنابراین اگر اهل سفر جاده‌ای هستید باید یک راه مطمئن‌تر پیدا کنید؛ یخچال برقی مسافرتی یا خودرویی یا نام معروف‌ترشان، یخچال ماشین.

یخچال ماشین مزایا و کاربردها

خرید یک یخچال کوچک ۱۲ ولتی که با فندک خودرو روشن می‌شود یا به‌صورت شارژی کار می‌کند، می‌تواند شما را از همه‌ی این دغدغه‌ها نجات دهد. دیگر لازم نیست نگران باشید که سفرتان چقدر طول می‌کشد. سالاد اولویه خانگی خوشمزه‌ به همراه نوشیدنی محبوبتان همیشه خنک و سالم در اختیار شماست. همچنین می‌توانید به‌راحتی میوه و سبزیجات کافی با خود ببرید و سلامت و تنوع خوراکی‌های سفرتان را تضمین کنید. یخچال ماشین معمولاً کوچک است و جای کمی از فضای اتاق یا صندوق‌عقب خودرو را می‌گیرد. برخی از این یخچال‌ها روی کنسول هم جای می‌گیرند. یخچال مسافرتی برای کسانی که مجبور به استفاده از داروهای خاصی هستند که نیاز به یخچال دارد، برای مثال انواع انسولین، گزینه‌ی اطمینان بخشی است.

این نکته را هم در نظر بگیرید که این یخچال‌ها فقط برای مسافرت نیستند بسیاری از رانندگان تاکسی، ون و اتوبوس هم می‌توانند از استفاده‌کنندگان این وسیله باشند. خصوصاً در روزهای گرم تابستان، این افراد ساعات طولانی‌ای از روز را باید رانندگی کنند و ممکن است زمان کافی برای استراحت نداشته باشند در دسترس بودن یک یخچال که نوشیدنی‌های موردعلاقه‌شان را همیشه خنک و در دسترس نگهدارد واقعاً کمک‌کننده خواهد بود.

آیا یخچال ماشین بخریم؟

با نظر گرفتن همه‌ی این مطالب آیا از منظر کاربردی و اقتصادی یخچال مسافرتی محصول مناسبی است؟ پاسخ به این سؤال چندان ساده نیست. چون مسائل مختلفی را باید بررسی کرد.

اول اینکه یخچال ماشین کاربردی و خوب، قیمت کمی ندارد. البته که برای کیفیت خوب باید هزینه کرد. البته که می‌توان از وام خرید کالا برای تهیه‌ی کاربردی‌ترین و بهترین برند خرید هر کالایی استفاده کرد. از طرف دیگر، حجم این یخچال‌ها در مجموع کوچک است و شاید نتواند همه‌ی آنچه را که ما می‌خواهیم، پوشش دهد ولی قطعاً از سرد و سلامت ماندن ضروریات خیال‌مان را راحت می‌کند. این را هم در نظر بگیرید که با اینکه این یخچال‌ها اغلب کوچک‌اند ولی برای کسانی که معمولاً بار و لوازم بسیاری با خود به سفر می‌برند، می‌توانند جاگیر باشند. بااین‌حال چیدن صحیح وسایل و بار در خودرو و در نظر گرفتن اولویت‌ها این موضوع را حل می‌کند. البته هنگام انتخاب یخچال خودرو باید ابعاد اتومبیلتان را هم در نظر بگیرید.

یکی دیگر از نکات نگران‌کننده درباره‌ی یخچال ماشین تأمین برق این یخچال‌ها آن‌هم از راه فندک خودرو است که می‌تواند موجب تخلیه باتری خودرو شود که البته با بررسی و مراقبت باتری خودرو و مدیریت انرژی این موضوع قابل‌حل است. در نهایت همه‌چیز به سلیقه و میزان علاقه و احتیاجات ضروری برای سفر یا کار باز‌می‌گردد.

اما اگر بخواهیم که یک جمع‌بندی کنیم باید بگوییم خرید یک یخچال سفری علیرغم همه‌ی مسائل گزینه‌ی خوب و حتی جذابی است که بسیاری از دغدغه‌ّها را برطرف می‌کند و لذت سفر زیاد و سختی کارها را کم می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان