مازیار دانیالی؛ تصاویری از پث فایندر جدید با مدل 2022 منتشر شده که در ادامه نگاهی به ویژگیهای تریم پلاتینوم آن خواهیم داشت.
طراحی؛ یک جراحی عمیق
اولین تغییر در قسمت دماغه به الگوی چراغهای اصلی، اضافه شدن یک ابرویی به قسمت بالای چراغ، قاب ضخیم گریل (جلوپنجره) و یک بامپر (سپر) ساده مربوط میشود. عدم استفاده از جزئیات فراوان در بامپر، یک انتخاب هوشمندانه از جانب خودروساز ژاپنی به نظر میرسد، زیرا حاصل کار بسیار متفاوت و جذاب است.
در نمای جانبی نیز یک پروژه کاملا موفق را مشاهده میکنیم. عناصر کرومی، هلال پلاستیکی حجیم فندرها و مهمتر از همه شکل خاص طراحی ستون آخر موجب شده تا با یکی از زیباترین شاسی بلندهای بازار ملاقات کنیم.
طراحان نیسان برای نمای عقب نیز برنامه ویژهای را ارائه داده اند؛ چراغهای اصلی الگو و گرافیک داخلی ساده، اما کاملا هماهنگ با کل مجموعه را همراه خود دارند. برند پث فایندر با حروف درشت کرومی فاصله بین چراغها را در یک ردیف پایین تر، طی میکند و بازهم بامپر ساده و کاربردی انتخاب شده است.
کابین؛ فناورانه و باکیفیت
نیسان یک تجربه موفق در معرفی کابین را با مدل 2022 پث فایندرکسب کرده است. دریچههای عمودی سیستم تهویه یک رویکرد جدید است که به خوبی با سایر اجزا هماهنگ شده است. فرمان ترکیبی از عناصر کرومی، چرم و پلاستیک باکیفیت مات است که در همان برخورد اول نظر مخاطب را جلب میکند. به جرات میتوان گفت این فرمان یکی از بهترینهای چند وقت اخیر است.
نمایشگر 12.3 اینچی تمام دیجیتال نشانگر امپر، نمایشگر 9 اینچی سیستم سرگرمی لمسی (در تریم پایه 8 اینچی است) و نمایشگر 10.8 اینچی هدآپ برای آنکه فناورانههای کابین مشتری را راضی کند، کافی خواهد بود! از امکانات کابین میتوان به سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی برای ردیف عقب، یو اس بی، پورت تایپ-سی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، شارژر بی سیم، اسکای روف الکتریکی و ... اشاره کرد.
این شاسی بلند با 3 ردیف صندلی براحتی ظرفیت 8 سرنشین را دارد و اتاق بسیار جادار طراحی شده است. به عنوان یک آپشن میتوان صندلی ردیف دوم کاپیتانی با کنسول میانی را نیز سفارش داد.
ایمنی؛ آسوده با سپر امنیتی اختصاصی
حتی تریم پایه پث فایندر نیز با سیستم ایمنی اختصاصی نیسان با نام نیسان سیفتی شیلد 360 ارائه میشود. امکاناتی شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نور بالای تطبیقی و ترمز اتوماتیک عقب در این سیستم تعریف میشود.
در تریمهای اس وی و اس ال به عنوان میان رده دستیار پروپایلت نیز به عنوان یک آپشن پیش روی مشتری قرار میگیرد. با این آپشن مواردی شامل کروز کنترل تطبیقی و جزئیات پیشرفتهتر برای حفظ خودرو بین خطوط نیز به امکانات خودرو افزوده میشود. در تریم پلاتینوم دستیار پرو پایلت به امکانات مسیریابی پیشرفته نیز مجهز میشود.
پیشرانه؛ فرمول قبلی با یک جعبه دنده آرام!
نیسان به منظور کاهش صداهای مزاحم و تکانهای انتقال یافته از جعبه دنده اقدام به حذف نمونه سی وی تی کرده که در نسل قبلی پث فایندر استفاده شده و نمونه 9 سرعته اتوماتیک جدید را جایگزین کرده است. این جعبه دنده با تپنده 6 سیلندر 3.5 لیتری هماهنگ شده است. میزان خروجی این موتور 284 اسب بخار و گشتاور 351 پوندفوت است. شاخص یا قدرت یدک کشی پث فایندر عدد 2721 کیلوگرم را نشان میدهد که بنابر ادعای نیسان بهترین در کلاس خود محسوب میشود.