۷ ترفند بی نظیر برای تربیت فرزندان موفق

قطعا" این موضوع برای شما نیز کاملا" شفاف و واضح است ، که نحوه تربیت کودکان ارتباط مستقیم با آینده آن ها دارد

7 ترفند بی نظیر برای تربیت فرزندان موفق

قطعا" این موضوع برای شما نیز کاملا" شفاف و واضح است ، که نحوه تربیت کودکان ارتباط مستقیم با آینده آن ها دارد. شاید تربیت کودکان به شکل درست ، در نگاه اول کار بسیار دشواری به نظر برسد ، اما لازم نیست نگران باشید ، چرا که در این مقاله قصد داریم 7 ترفند بی نظیر برای تربیت فرزندان موفق را به شما آموزش دهیم که در صورت رعایت آن ها در فرایند تربیت کودکان می توانید فرزندتان را به یک فرد موفق در آینده تبدیل کنید.

1-منظم بودن را به فرزندتان آموزش دهید!

در قدم اول باید منظم بودن و داشتن نظم را به فرزندتان آموزش دهید. بگذارید نظم و بی نظمی را مانند یک دفترچه یادداشت در نظر بگیریم. اگر در این دفترچه یادداشت نکات و مباحث را به صورت مرتب و با فهرست بندی مشخص ، یادداشت کرده باشید ، در صورت نیاز می توانید خیلی سریع به نکته ای که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید.

این در حالی است که در یک دفترچه یادداشت بی نظم ، که مشخص نیست چه نکته و موضوعی در کدام صفحه نوشته شده است ، کار دسترسی به مبحث مورد نظر ، بسیار دشوار خواهد بود.

داشتن نظم در انجام کارها به فرزندتان کمک می کند تا به صورت دقیق انتظاراتی که از او می رود را در نظر گرفته و علاوه بر داشتن رفتار بهتر ، کمتر تحت فشار قرار بگیرد. همین طور نظم و انظباط به مرور زمان نحوه مدیریت زمان را برای کودک راحت تر کرده و به او کمک می کند تا بتواند به خوبی از این سرمایه ارزشمند استفاده کند.

2-بر روی ذهنیت فرزندتان کار کنید!

یکی دیگر از عوامل مهمی که می تواند به شما در تربیت فرزندان موفق کمک کند ، کار بر روی ذهنیت کودک است. یک ذهنیت خوب ، به انسان کمک می کند تا بتواند به هر هدفی که در زندگی دارد برسد و موانع را با فکر و تلاش از سر راه بردارد.

فرض کنید شخصی ذهنیت مناسبی نداشته باشد ، این فرد در صورت مواجه شدن با مشکلات ، ممکن است این تصور را داشته باشد که در آن کار مهارت ندارد و به همین دلیل احتمال تلاش نکردن او برای رفع کردن مشکل بسیار بالا می رود.

این در حالی است که اگر همان شخص ذهنیت مناسبی داشته باشد ، می تواند با انرژی بالا و پافشاری در انجام کار ، مشکل پیش روی خود را حل کرده و با این کار اعتماد به نفس خود را نیز افزایش دهد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توانیم ذهنیت مثبتی در فرزند خود ایجاد کنیم؟ ، در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که اولین قدم ، کار کردن بر روی خودتان است ، یعنی باید سعی کنید تا ذهنیت خودتان را با خواندن کتاب ، ویدئو ها انگیزشی و.... درست کنید.

بعد از انجام این کار می توانید بر روی ورودی های ذهن فرزندتان تمرکز نموده و ورودی های نامناسب (مانند فیلم و کارتن های بی محتوا و...) را حذف کنید.

3-شکرگزاری را به فرزندتان آموزش دهید!

تشکر کردن از دیگران و شکرگزاری از خداوند از دیگر مواردی است که باید در تربیت فرزندان موفق به آن توجه ویژه ای داشته باشید. آموزش دادن تشکر و شکرگزاری به کودک ، به او کمک می کند تا بتواند از روابط خود با دیگران لذت برده و همین طور روحیه خوشحال تری داشته باشد.

برای آموزش تشکر و شکرگزاری باید ابتدا این کار را خودتان انجام دهید تا کودک بتواند از شما الگو برداری کند.

4-میانه رو باشید!

عامل دیگری که می تواند در بهبود شخصیت و موفق شدن فرزندان شما در آینده مناسب باشد ، سبک تربیت شما است. سختگیری بیش از حد و همین طور آزاد گذاشتن بیش از اندازه کودک می تواند برای فرزند شما مضر باشد.

بنابراین شما به عنوان پدر یا مادر کودک ، باید در تربیت فرزندتان ، با او همدل بوده و در عین حال به اصول خود پایبند باشید. بهتر است برای کودکان ، متناسب با سن آن ها مسئولیت هایی را در نظر گرفته و آن ها را برای انجام مسئولیت مورد تشویق قرار دهید (پاداش دادن به کودکان ، خود می تواند تشویقی برای انجام مسئولیت باشد). با تشویق کودک می توانید در افزایش اعتماد به نفس او تاثیر مستقیم بگذارید.

5-اجازه بدهید فرزندتان شکست بخورد!

بسیاری از والدین به دلیل دلسوزی بیش از حدی که دارند ، اجازه نمی دهند تا فرزندشان یک کار اشتباه را انجام داده و در آن شکست بخورد. این در حالی است که یکی از روش های تربیت فرزندان موفق تجربه شکست است ، چرا که هر شکست ، نکات تازه و تجربیات جدیدی به همراه دارد که به فرزند شما اضافه خواهد نمود.

بنابراین به فرزندتان اجازه دهید اشتباه کند ، از اشتباهات خود درس بگیرد و به دنبال جبران آن ها باشد. با این کار به محکم شدن شخصت کودک نیز کمک می نمایید.

6-نحوه برقراری ارتباط با دیگران را به فرزندتان آموزش دهید!

اهمیت برقراری ارتباط با دیگران ، امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست. در قدم اولین این کار باعث می شود تا کودک بتواند شادتر زندگی کند و در قدم بعدی به او کمک می کند تا با پیدا کردن دوستان ارزشمند ، مسیر موفقیت خود را هموار تر سازد.

بنابراین سعی کنید با آموزش روش های مختلف مانند: صحبت کردن با دیگر بچه ها ، دعوت به بازی ، مهربانی و... به کودک کمک کنید ، تا با دیگران به طور موثر ارتباط برقرار کند.

7-اجازه دهید کودک در فضای آزاد با دوستان خود بازی کند!

تحقیقات نشان داده اند ، کودکانی که بیشتر وقت خود را صرف بازی کردن با کامپیوتر ، گوشی و تماشا کردن تلویزیون می کنند ، نسبت به سایر کودکانی که ، بیشتر فعالیت های بدنی انجام می دهند ، ناراحت تر و کم انرژی تر هستند.

به همین دلیل بهتر است برای تقویت روحیه کودک و همین طور کمک به تقویت مهارت کار تیمی ، به او اجازه دهید تا به جای بازی های کامپیوتری ، با دوستان خود در فضای آزاد بازی کند. ممکن است بنابه دلایل مختلف مانند: امنیت کودک ، دوستان نامناسب و... تمایل داشته باشید تا این اجازه را به فرزندتان ندهید.

اما باید توجه داشته باشید که همه ی این مسائب قابل حل هستند. به طور مثال شما با تعامل با همسایگان خود می توانید کودکی مناسب و با شخصت خوب ، برای بازی با فرزندتان پیدا کنید (در صورت نا موفق بودن این اقدام می توانید از سایر دوستان فرزندتان که شخصت مناسبی دارند و ممکن است در جای دیگری سکونت داشته باشند برای بازی با فرزندتان دعوت کنید).

همین طور برای مطمئن شده از امنیت فرزندتان  می توانید یک ساعت هوشمند طرح ردیاب برای او تهیه کرده و با این کار از امنیت او مطمئن شوید. این نوع ساعت ها دارای GPS بر روی خود هستند و می توانند موقعیت فرزندتان را به صورت لحظه ای به شما گزارش کنند. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت مینی بیاب مراجعه نمایید.

در این مقاله 7 ترفند بی نظیر برای تربیت فرزندان موفق را به شما آموزش دهیم که با رعایت آن ها می توانید آینده خوبی را برای فرزندانتان ایجاد کنید. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید و یا می خواهید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید ، در قسمت زیر کامنت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان