چرا نباید تلفن همراه را با خود به توالت ببریم؟

محققان معتقدند که کاربران نباید تلفن همراهشان را با خود به محیط توالت ببرند و برای این گفته خود نیز استدلال های خوبی دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، این روزها تلفن های موبایل به همراه همیشگی ما در زندگی بدل شده اند و حتی در رختخواب و توالت نیز تنهایمان نمی گذارند. حالا ممکن است خیلی ها بگویند که از موبایلشان برای مطالعه استفاده می کنند و دوست ندارند وقتشان را به بطالت بگذراند. اما محققان معتقدند که کاربران نباید تلفن همراهشان را با خود به محیط توالت ببرند و برای این گفته خود نیز استدلال های خوبی دارند.

اول. موبایل‌ها منشاء میکروب و آلودگی هستند

موبایل ها منبع آلودگی هستند و میتوانند جرم ها را از سطوح به اندام های خصوصی شما منتقل کنند. علاوه بر این وقتی دست هایتان را زیر شیر آب می گیرید یا فلاش تانک را می کشید و سپس گوشی خود را از سطح مجاور بر می دارید تمام این آلودگی به دست هایتان منتقل می شود.

دوم. بروز هموروئید و دیگر مسائل مقعدی

براساس اعلام پزشکان نشستن در توالت برای مدت یک تا 15 دقیقه نرمال است اما سپری کردن مدت زمان بیشتر در این مکان فشار زیادی را به مقعد وارد کرده و باعث بروز هموروئید و دیگر مشکلات مقعدی می شود.

سوم. تمرین تمرکز حواس در توالت را فراموش کنید

خیلی ها می گویند از سکوت این مکان برای مدیتیشن و تمرکز حواس استفاده میکنند و گوشی را با خود می برند تا مدت زمان بیشتری را صرف آرامش خیال خود کنند. این درحالیست که دانشمندان هشدار داده اند تلفن های همراه علاوه بر تشدید استرس باعث حواس پرتی از فعالیتهای روزمره نیز می شوند پس این تصور کاملاً اشتباه است.

چهارم. تأثیر منفی روی سلامت روان

در تحقیقی که در سال 2016 انجام شد داوطلبان اعلام کردند که هدفشان از همراه بردن موبایل به توالت مقابله با احساسات منفی و احساس خستگی شان از روزمرگی است این در حالیست که طبق تحقیقات استفاده مداوم از موبایل سلامت روان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما نباید منکر این مساله شد که خیلی ها وقتی از گوشی های خود دور می شوند بیشتر دچار استرس می شوند.

در انتها می توانیم به طور گذرا به دیگر پیامدهای همراه بردن موبایل در توالت اشاره کنیم. برای مثال این کار می تواند باعث هدررفتن زمان، تشدید اعتیاد و وابستگی به تلفن همراه شود. اعتیاد به موبایل هم سه نشانه اصلی به شرح زیر دارد:

1- می ترسید بدون موبایل منزل را ترک کنید

2- از اینکه امکان ارسال و دریافت پیام نداشته باشید می ترسید

3- همیشه احساس می کنید الرت دریافت کرده اید و از آن بی خبرید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان