واکنش تند شقایق دهقان به ماجرای ممنوع الخروجی سمیرا زرگری

در روزهای اخیر خبر ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری ، سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است

واکنش تند شقایق دهقان به ماجرای ممنوع الخروجی سمیرا زرگری

در روزهای اخیر خبر ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری ، سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است. ماجرا از این قرار بود که تیم های ملی اسکی زنان و مردان ایران در رشته آلپاین قرار بود هفته گذشته برای شرکت در مسابقات برون مرزی عازم ایتالیا شوند اما سمیرا زرگری به دلیل ممنوع الخروج بودن نتوانست بقیه اعضای تیم را همراهی کند.

در روزهای اخیر خبر ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری ، سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است.

پس از این ماجرا بود که زرگری در حساب اینستاگرامی خود ضمن اعلام ممنوع الخروج بودن خود نوشت: «روزها، ماه‌ها و سال‌هاست که شغل من از طرف شوهرم مسخره می‌شود. شوهری که آمریکا به دنیا آمده و در ایران هم بزرگ نشده است. دلایل دیگر ممنوع الخروجی را هم خواهم گفت. فقط به حمایت مسئولان محترم نیاز دارم چون سال‌هاست برای پرچم کشورم زحمت کشیده‌ام و عاشق کشورم هستم».

زرگری چند روز بعد در مورد تازه ترین تحولات پرونده ممنوع الخروجی اش گفت :«از دفتر آقای صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با من تماس گرفته اند و قول کمک داده‌اند، منتظرم ببینم چه می‌شود. امیدوارم این قانون حداقل برای زنان و ورزشکارانی که در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت دارند، برداشته شود تا برای کشور افتخارآفرینی کنند. همچنین امیدوارم صدایم به گوش مسئولان رسیده باشد». در حالی که علت ممنوع الخروجی سمیرا زرگری مشکلات مالی با همسرش عنوان شده، برخی شایعات تایید نشده نشان از آن دارد که ماجرا بر سر مهریه است. از آنجایی که این موضوع تنها شایعه بوده و توسط هیچ رسانه ای تایید نشده نمی توان ماجرای کامل آن را مطرح کرد.

در روزهای اخیر خبر ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری ، سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است.

همانطور که گفته شد، ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری موجی از انتقادات و واکنش های تند در شبکه های مجازی را در پی داشت. محمد رضا عارف نماینده سابق مجلس و نامزد سابق ریاست جمهوری در واکنش به این ماجرا گفت: «مسئله ممنوع‌ الخروجی زنان (به‌ویژه برای ورزشکاران قهرمان از زهرانعمتی و نیلوفراردلان تا سمیرا زرگری) معضلی بوده و هست.  امیدوارم با نگاهی نو و مطابق با مقتضیات زمان، اصلاح در قوانین صورت گیرد.  ولی لازم است تا آن زمان حداقل استثناهایی برای نمایندگان زن در مجامع بین‌المللی در نظر گرفته شود».

در روزهای اخیر خبر ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری ، سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است.

شقایق دهقان، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون نیز با لحنی تند در یک پست اینستاگرامی نوشت: «پسرم در آینده وقتى وارد اجتماع شدى متوجه میشوى که ازحقوق و مزایاى بسیارى برخوردارى. میتوانى درخیابان به هر زنى که دلت خواست زُل بزنى وظیفه آن خانوم است که خودش راجمع و جور کند و بپوشاند. میتوانى به همسر آینده ات حق کار یا اجازه تحصیل ندهى (این مورد سلیقه ای است اما جامعه سنتى مردسالار به عنوان یک مرد این اجازه را به تو میدهد)».

دهقان در ادامه پست خود می نویسد: «شاید باورت نشود میتوانى و قانون به تو این اجازه را مى دهد که همسر موفق افتخارآفرین براى همین جامعه را ممنوع الخروج کنى که بفهمد با کى طرف است و خیالت راحت باشد آب از آب تکان نخواهد خورد. مرد بودن مزایاى بیشمارى دارد که آهسته آهسته همه آنها را به تو خواهم گفت و آنگاه مى ایستم و از دور و از نزدیک باغرور نگاه میکنم که به هیچکدام اینها احتیاج ندارى. مى ایستم و با افتخار به خودم لبخند میزنم که انسان تربیت کردم فارغ از هر تبعیض و تفکیک جنسیتى.

در روزهای اخیر خبر ممنوع الخروج شدن سمیرا زرگری ، سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است.

پ.ن: اگردخترى مى داشتم هم آرزو میکردم چنان تربیتش کنم که بطورمثال به قِرانى ازآن بند عقدنامه که نامش مهریه است محتاج نباشد نه از نظر مالى نه از این جهت که دست آویزش کند براى هرآنچه که در تقابل از این جامعه مردسالار مطالبه میکند».

اشرف گرامی زادگان، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، نیز در این باره چنین اظهارنظر کرده است: «باعث تاسف است که هنوز پس از این همه فراز و فرودی که در جامعه رخ داده است ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم. این ممنوع الخروجی آن هم برای زنان توانمند که با هدف ارتقاء جایگاه ملی کشور صورت می گیرد، نشان از آن است که نتوانسته ایم در کشورمان حقوق زنان را ادا کنیم و کرامت آنان را پاس بداریم. وقتی اجازه داده می شود شخصیت و هویت مستقل زنان این چنین گستاخانه زیر سئوال برود».

بیشتر بخوانید: ممنوع الخروجی زن بریتانیایی در امارات به خاطر دعوای واتساپی با همخانه‌اش

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.9 / 5. تعداد رای: 27

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان