۱۰ کشور برتر دنیا در صنعت خودرو

فروش ۱۱ خودروساز اول جهان در این سال هفت میلیون و ۷۱۰ هزار دستگاه کاهش یافت. تولیدات کره جنوبی در این سال ۶/ ۱۲ درصد افزایش یافت اماانگلیس با افت ۲۸ درصدی تولید خودرو، رکورددار جهان از این نظر بود.

صنعت خودروسازی در جهان
 

چین و آمریکا کماکان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان هستند. به گزارش اتوکار، سال 2020 بازار خودرو به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن با افت محسوسی مواجه شد.

فروش 11 خودروساز اول جهان در این سال هفت میلیون و 710 هزار دستگاه کاهش یافت. تولیدات کره جنوبی در این سال 6/ 12 درصد افزایش یافت اماانگلیس با افت 28 درصدی تولید خودرو، رکورددار جهان از این نظر بود.

فیلیپ مونز- تحلیلگر موسسه جاتو دینامیکز- گفت: حتی قبل از شیوع ویروس کرونا هم شاهد شرایط سختی در بازار خودرو بودیم، اما پس از شیوع بیماری کووید - 19 کار برای خودروسازان بسیار سخت‌تر شد و احیای تقاضا دست کم تا سال آینده طول خواهد کشید.
 
در حال حاضر چین با تولید 25 میلیون و 240 هزار دستگاه خودرو همچنان بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودرو در جهان است.

این کشور به نسبت سال پیش از آن با افت 2 درصدی تولید روبه‌رو بود. بعد از چین ایالات متحده آمریکا قرار دارد. خودروسازان حاضر در این کشور توانسته‌اند طی سال گذشته 14 میلیون و 530 هزار دستگاه خودرو تولید کنند. تولید این تعداد دستگاه خودرو 15 درصد کمتر از سال پیش از آن بوده است. جایگاه سوم به خودروسازان ژاپن اختصاص دارد.

ژاپنی‌ها طی سال گذشته تولید 4 میلیون و 510 هزار دستگاه خودرو را نهایی کردند با این حال افت 12 درصدی را در تولید خودرو به نسبت سال 2019 در کارنامه خود ثبت کردند.

آلمان توانست رتبه چهارم را در تولید خودرو به نام خود ثبت کند. میزان تولید خودرو در این کشور 3 میلیون و 180 هزار دستگاه عنوان شده است و بیماری کووید – 19 سبب شده تا آن‌ها کاهش 19 درصدی را به نسبت سال پیش از آن تجربه کنند.

هند با تولید 2 میلیون و 790 هزار دستگاه خودرو رتبه پنجم را در اختیار دارد. این کشور آسیایی همانند آلمانی‌ها طی سال 2020 افت تولید 19 درصدی را نسبت به سال گذشته به نام خود ثبت کرد. فرانسه دیگر کشور اروپایی است که دارای خودروسازی است.

خودروسازان فرانسوی طی سال گذشته تولید 2 میلیون و 50 هزار دستگاه خودرو را نهایی کردند که به نسبت سال 2019 کاهش24 درصدی را نشان می‌دهد. برزیل نیز که دارای صنعت خودرو است توانسته با تولید یک میلیون و 950 هزار دستگاه خودرو رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد.
 
اما صنعت خودرو در این کشور آمریکای لاتین با افت 27 درصدی به نسبت سال 2019 روبه‌رو بوده است.
 
انگلیس سومین کشور اروپایی است که در لیست 10 خودروساز برتر دنیا در سال 2020 حضور دارد. این کشور اروپایی در سال 2020 تولید یک میلیون و 920 هزار دستگاه خودرو را عملیاتی کرده است. اما این میزان تولید 28 درصد کمتر از مجموع تولید خودروسازان انگلیسی در سال 2019 بوده است.
 
کره جنوبی در رتبه نهم رده بندی جهانی برترین خودروسازان قرار دارد. این کشور آسیایی بعد از چین، ژاپن و هند در آسیا چهارم است. خودروسازان کره‌ای یک میلیون و 840 هزار دستگاه خودرو را در سال 2020 تولید کردند. این میزان تولید 5 درصد به نسبت سال پیش رشد داشته است.
 
رتبه دهم نیز در قرق روسیه قرار دارد. این کشور اروپایی تولید یک میلیون و 590 هزار دستگاه خودرو را در سال گذشته نهایی کرده است. تولید این تعداد دستگاه خودرو 9 درصد کمتر از مجموع تولید خودروسازان روسی در سال 2019 بوده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان