پایان معافیت؛ با مصوبه مجلس بازیگران باید مالیات پرداخت کنند

در راستای رفع تبعیض و برقراری عدالت، نمایندگان مردم در خانه ملت، مقرر کردند که بازیگران با درآمد سالانه بالای ۲۰۰ میلیون تومان که تاکنون دارای معافیت مالیاتی بودند، در سال ۱۴۰۰۰ مالیات پرداخت کنند

پایان معافیت؛ با مصوبه مجلس بازیگران باید مالیات پرداخت کنند

در راستای رفع تبعیض و برقراری عدالت، نمایندگان مردم در خانه ملت، مقرر کردند که بازیگران با درآمد سالانه بالای 200 میلیون تومان که تاکنون دارای معافیت مالیاتی بودند، در سال 14000 مالیات پرداخت کنند.
به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاقی 2 و 3 تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 3 این تبصره؛ معافیت مالیاتی فعالیتهای مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیتهای هنری از قبیل بازیگری موضوع بند(ل) ماد(139) قانون مالیاتهای مستقیم، صرفاً تا سقف دو میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده(105) یا ماده(131) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می شود.

همچنین در بند الحاقی 2 نیز آمده است؛ درآمد حاصل از فروش فرآورده های خونی و خدمات آزمایشگاهی سازمان انتقال خون موضوع ردیف 140206 بعنوان درآمد- هزینه تلقی می شود و به مصرف هزینه های مورد نیاز آن سازمان می رسد.

در بند(ل) ماد(139) قانون مالیاتهای مستقیم آمده است که فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاههای ذی‌ربط) ، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، از پرداخت مالیات معاف است.

تبصره 1 – وجوهی که از فعالیت‌های غیر انتفاعی و به منظور پیشبرد اهداف و وظایف اشخاص موضوع این ماده از راه برگزاری دوره‌های آموزشی، ‌سمینارها، نشر کتاب و نشریه‌های دوره‌ای و … در چارچوب اساسنامه آنها تحصیل می‌شود و سازمان امور مالیاتی کشور بر درآمد و هزینه آنها نظارت‌ می‌کند، از پرداخت مالیات معاف است.

تبصره 2 – حکم تبصره (2) ماده (2) این قانون در مورد درآمد مشمول مالیات اشخاص موضوع این ماده جاری می‌باشد.

تبصره 3 – آیین نامه اجرایی موضوع این ماده به وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت ‌وزیران خواهد رسید.

تبصره 4 – مفاد این ماده در مواردی که از طرف حضرت امام خمینی (‌ره) یا مقام معظم رهبری دارای مجوز می‌باشند براساس نظر مقام معظم رهبری ‌انجام می‌گیرد.

تبصره 5 ـ درآمدها و عایدی حاصل از موقوفات و کمکها و هدایای دریافتی نقدی و غیرنقدی اشخاص موضوع بندهای(ط) و (ک) از پرداخت مالیات معاف می‌باشد. این‌حکم شامل درآمد شرکتهای زیرمجموعه اشخاص مذکور نخواهد بود./

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان