آموزش پاک کردن سیرابی در خانه با سه روش کاربردی متفاوت

در این مقاله آرگا دو روش پاک کردن سیرابی با در آب جوش قرار دادن واک شدن با قرص آسپرین را آموزش داده است، امیدواریم مورد توجه شما کدبانوهای خوش سلیقه ایرانی واقع شده باشد.

آموزش پاک کردن سیرابی در خانه با سه روش کاربردی متفاوت

شاید تاکنون سیرابی نخورده اید، و اگر کسی تعارف کرده آن را به خاطر بوی بد و یا آنچه در ذهن خود از آن دارید، نپذیرفته اید، اما خوب است یکبار هم خودتان آن را در منزل تمیز پاک کرده، شسته و بپزید و خوردن آن را امتحان کنید؛ قطعا نظر شما نسبت به آن عوض خواهد شد، در این مطلب پاک کردن سیرابی را به دو روش آسان و دلچسب آموزش داده ایم.

سیرابی یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که دارای انرژی زیاد می باشد، سیرابی که یکی از بخش های گوسفند است مقرون به صرفه بوده و البته طرفداران خاص خود را دارد؛ اما نکته ای که باید رعایت شود، این است که باید به خوبی پاک شود و سپس طبخ گردد، سیرابی اگر خوب تمیز نشود ممکن است قسمت هایی از پوست و برخی دیگر از آلودگی ها بر روی آن مانده و غذای شما را بد طعم نمایند.

آموزش روش پاک کردن سیرابی با استفاده زا روش های ساده

گوسفند حیوانی است نشخوار کننده که سیرابی (شکمبه) اولین قسمت معده را تشکیل می دهد که 90% حجم معده را شامل می شود؛ سیرابی در حقیقت مکان تجزیه شیمیایی غذا (جویده شده) است که شامل میلاردها باکتری می باشد؛ این غذا در کشور ایران و برخی از دیگر کشورها به روش های مختلف تمیز شده و طبخ می شود که میل می کنند.

سیرابی پیش از پاک شدن به رنگ سبز یا زرد متمایل به خاکستری می باشد که این رنگ از غذای نشات می گیرد؛ سیرابی قبل از پاک شدن دارای بوی بد و آزار دهنده ای می باشد که به این منظور باید خوب پاک شده و شسته شود و سپس طبخ گردد؛ در این مطلب پاک کردن سیرابی را به دو روش آموزش داده ایم، همراه ما باشید.

آموزش تمیز کردن سیرابی در منزل برای علاقه مندان

آموزش پاک کردن سیرابی

پاک کردن به روش در آب جوش قرار دادن

در این روش برای تمیز کردن سیرابی ابتدا قابلمه ای را همراه آب بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

آن را برش دهید تا سطح پوست صاف شده و پاک کردن آن به آسانی مقدور شود، البته در صورت تمایل می توانید به همین صورت درون آب جوش قرار داده و پاک نمایید.

آموزش تمیز کردن سیرابی با 2 روش آسان

برش های سیرابی را درون آب جوش بگذارید به طوری که آب سطح آن را بپوشاند، زمانی به مدت یک تا دو دقیقه برای ماندن سیرابی ها در قابلمه آب جوش کافی است؛ پس از این مدت زمان آنها را خارج ساخته و چاقو را بر روی سطح آن بکشید تا پرزهای آن به خوبی جدا شود، این کار با حوصله و دقت انجام دهید به طوری که در نهایت تمیز و سفید شود.

در این مرحله پس از تمیز کردن لایه رویی و خارجی سیرابی نوبت به لایه ی داخلی آن می رسد؛ برای این کار سیرابی را زیر شیر آب قرار داده و با فشار کم بگذارید بر روی آن روان شود؛ در همین هنگام با دست کشیدن همه ی آلودگی ها و مواد اضافه از آن جدا گردد.

برای پاک کردن شیردان نیز از یک سمت آن را برش داده و همه ی آلودگی ها را از آن خارج ساخته و در زیر آب تمیز آنها را شسته و به وسیله ی دست سطح داخلی شیردان را که به صورت لایه لایه است را خوب دست کشیده، تکان داده و به خوبی بشویید، دقت کنید که هیچ آلودگی میان این لایه ها باقی نماند. در صورت تمیز پاک نشدن و همینطور تمیز شسته نشدن سیرابی و شیردان طعم و بوی نامطبوعی به خود می گیرد.

آموزش پاک کردن سیرابی با روشی ساده و کم زمان

پاک کردن با قرص آسپرین

در این روش ابتدا درون ظرفی چند عدد قرص آسپرین انداخته و هم زده تا کاملا قرص ها حل گردند؛ پس از آن سیرابی را داخل آن گذاشته و برای چند دقیقه منتظر بمانید.

آموزش شیوه ی پاک نمودن سیرابی و طبخ آن

پس از چند دقیقه سیرابی را از داخل ظرف خارج ساخته و پرزهای آن را با دست را به آسانی جدا نموده و سیرابی را پاک کنید.

آموزش پاک کردن سیرابی و شستن و طبخ آن

بعد از جدا کردن پرزها و آلودگی ها و تمیز کردن سیرابی؛ آن را به وسیله ی آب سرد خوب بشویید تا عاری از هر گونه آلودگی، پرز و ذرات آسپرین شود.

آموزش پاک کردن سیرابی با دو روش جالب و آسان

روش پخت سیرابی

پس از پاک کردن و شستن سیرابی حالا نوبت به طبخ آن می رسد، به این منظور برای چند دقیقه ای سیرابی در آب جوش قرار داده و بگذارید کمی با آن بجوشد و آب آن را بکشید و دور بریزید.

یک عدد پیاز بزرگ را به صورت نگینی خرد کرده و درون زودپز بریزید و سیرابی ها را نیز به آن بیافزایید.

زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و همچنین مقداری آب جوش را درون زودپز بریزید تا همراه با سیرابی و پیاز بجوشند.(میزان آب جوش زیخته شده باید زیاد کم نباشد که خشک شود.)

به مدت تقریبا دو الی سه ساعت زمان دهید تا خوب پخته شود.

اگر سیرابی ها را در همان ابتدا برش داده بودید که چه بهتر، اما اگر برش نداده بودید پس از پخته شدن آن را برش داده، تکه تکه کنید و همراه با لیمو ترش تازه میل نمایید.

می توانید از گوشت آبگوشتی یا قلم گوسفندی در صورت تمایل بهره ببرید.

2 حبه سیر را نیز می توانید در صورت تمایل برای خوش طعم شدن هنگام پخت به آن بیافزایید.

آموزش تمیز کردن سیرابی و طبخ آن همراه با نخود

چند نکته طلایی در رابطه با خریداری و پاک کردن و طبخ سیرابی

  • سیرابی اگر تازه باشد، بهتر و آسان تر پاک می شود.
  • تهیه سیرابی در فصل تابستان و بهار خوبتر است و رنگ سیرابی به دلیل تغذیه دام از علف تازه روشن تر است.
  • سیرابی خریداری شده نباید بوی و طعم فاسد بودن بدهد.
  • هنگام طبخ سیرابی یک پیمانه نخود به نسبت هر یک عدد سیرابی به آن بیافزایید تا بوی بد سیرابی را بگیرد.
  • سیرابی از مکان های مطمئن تیهه نمایید.
  • می توانید همراه با یک لیمو ترش برای خوش طعم شدن میل کنید.

پاک نمودن سیرابی برای میان وعده ای دلچسب

خواص سیرابی

در ادامه به برخی از مهمترین خواص سیرابی اشاره کرده ایم:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان کم خونی
  • درمان زخم معده و اثنی عشر
  • تقویت روده و معده
  • ضد سرطان
  • تولید اسپرم سالم
  • تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو
  • مفید برای رشد بچه ها
  • کمک به روند درمانی بیماران ام اس

تمیز کردن سیرابی با استفاده از آب جوش

در این مطلب دو روش پاک کردن سیرابی را برای شما عزیزان آموزش داده ایم، امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد و بتوانید سیرابی های خوشمزه و خوش طعمی را تهیه کرده و همراه عزیزان و خانواده میل نمایید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه کله پاچه در منزل، طرز تهیه خوراک زبان، طرز تهیه ساندویچ مغز بر روی آنها کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان