بایدن وضعیت فوق‌العاده ملی درباره کوبا را تمدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه وضعیت فوق‌العاده ملی درباره کوبا را برای یک سال دیگر تمدید کرد؛ وضعیت فوق‌العاده‌ای که از سال ۱۹۹۶ میلادی پس از ساقط کردن دو هواپیمای غیرنظامی اعمال شده است.

به گزارش تابناک، به نوشته روزنامه دیلی گاردین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اطلاعیه‌ای که به کنگره فرستاد تاکید کرد: همچنان لزوم ادامه این وضعیت فوق‌العاده ملی که از ورود غیرقانونی هر یک از کشتی‌های ثبت شده در آمریکا به آب‌های قلمرویی کوبا جلوگیری می‌کند، وجود دارد.

25 سال پیش در تاریخ 24 فوریه سال 1996 میلادی، تعدادی جنگنده میگ کوبایی با موشک به سه هواپیمای کوچک گروه "برادران نجات" در تبعید حمله کردند.

در این اقدام، میگ‌های کوبایی دو هواپیمای "سسنا اسکای‌مستر" را ساقط کرده و چهار تن از خدمه آن را کشتند؛ اقدامی که باعث شد تا دولت بیل کلینتون، رئیس جمهوری وقت آمریکا یک وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

به گفته کوبا، این هواپیماها حریم‌هوایی‌شان را برای گسترش تبلیغات علیه این رژیم نقض کردند اگرچه دولت آمریکا تاکید دارد که آنها در حریم هوایی بین‌المللی در شمال این جزیره بودند.

بایدن در بیانیه‌اش گفت: احتمال ورود غیرقانونی گسترده کشتی‌های ثبت شده در آمریکا به آب‌های قلمرویی کوبا، روابط بین‌المللی آمریکا با کوبا را با اجازه یا تأمین وسیله‌ای برای تسهیل مهاجرت گسترده شهروندان کوبایی و تهدید امنیت ملی ما برهم می‌زند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان