اطلاعات دارویی قرص کالمرز و موارد استفاده از آن

قرص کالمرز سیمرغ یک مکمل دارویی سرشار از کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D می باشد که باعث پیشگیری از پوکی استخوان می شود و بسیار مناسب برای دوره بارداری و شیردهی می باشد.

اطلاعات دارویی قرص کالمرز و موارد استفاده از آن

قرص کالمرز یکی از انواع داروهای مکمل برای جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش فشار خون ناشی از بارداری می باشد، کالمرز سرشار از مواد مغذی مثل کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D می باشد که باعث بهبود کمبودهای بدن به ویژه در دوره بارداری و شیر دهی می شود.

قرص کالمرز چیست؟

مشکل کمبود کلسیم و پوکی استخوان دو اختلال بسیار شایع در بین افراد بزرگسال و میان سال در دنیای امروزی است. هر ساله به دلیل سوء تغذیه و دیگر عوامل مخرب محیطی تعداد افراد مبتلا به ضعف و پوکی استخوان بیشتر می شود و میانگین سن افراد مبتلا کاهش می یابد و افراد با سن های کمتر نیز می توانند به این مشکل دچار شوند. مکمل کالمرز یک محصول کاملا ایرانی است که توسط شرکت داروسازی سیمرغ دارو عطار ساخته و به بازار وارد شده است. هدف از ساخت این قرص تامین کمبودهای تغذیه ای است، این دارو در کنار کلسیم دو ماده بسیار تاثیر گذار در جذب و استفاده درست از کلسیم را در ترکیبات خود قرار داده است تا بدن از بالاترین تاثیر آن بهره ببرد.

نحوه استفاده از مکمل کالمرز

استفاده از این دارو نه تنها سبب پیشگیری از پوکی استخوان می شود، بلکه به منظور استحکام دندان ها، مفاصل و بهبود عملکرد ماهیچه ها نیز مفید می باشد. برای بررسی بیشتر این دارو در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بررسی قرص کالمرز

خواص مکمل کالمرز

مکمل دارویی کالمرز دارای خواص زیر می باشد:

  • تحریک رشد طولی استخوان در سنین رشد
  • پیشگیری کننده از بروز پوکی استخوان به ویژه بعد از یائسگی
  • پبشگیری از بروز افسردگی و اضطراب در خانم ها
  • بهبود گرفتگی در ععضلات، رفع اسپاسم های عضلانی
  • کاهش فشار خون ناشی از بارداری
  • بهبود دهنده سلامت قلب و عروق

قرص کالمرز چیست؟

ترکیبات تشکیل دهنده مکمل کالمرز

همانطور تا حدودی اشاره شد کالمرز تنها یک مکمل کلسیم نمی باشد، این دارو دارای مواد موثری مانند زینک، منیزیم و ویتامین D نیز می باشد که در کنار هم قرار داده شده اند تا کارایی کلسیم بهتر شود و عملکرد اعضای مختلف بدن بهبود یابد. هر یک از این مواد مغذی و عناصر تاثیرات مختلفی بر روی اعضای بدن دارند مه در نتیجه استفاده از این مکمل کمبودهای بدن جبران می شود و سلامت بدن تامین خواهد شد. مقدار دقیق اجزای تشکیل دهنده کالمرز در هر قرص شامل موارد زیر می شود:

  • 1000 میلی گرم کلسیم کربنات (مساوی با 400 میلی گرم کلسیم)
  • 360 میلی گرم منیزیم هیدروکسید (مساوی با 150 میلی گرم منیزیم)
  • 13/7 میلی گرم زینک سولفات (مساوی با 5 گرم زینک)
  • 100 IU ویتامین D3

مکمل دارویی کالمرز

موارد استفاده از کالمرز

قرص کالمرز سیمرغ یک نوع مکمل غذایی چند کاره می باشد که از آن می توان به منظور اهداف مختلفی استفاده نمود. این مکمل علاوه بر پیشگیری از پوکی استخوان برای تنظیم فعالیت ماهیچه ها و رفع اسپاسم عضلانی، تنظیم فشار خون به ویژه در دوره بارداری، پیشگیری از افسردگی و … تاثیر گذار است. عملکرد های مختلف این داور شامل موارد زیر می شوند:

مکمل کالمرز برای پوکی استخوان: ضعف و پوکی استخوان بیشتر از سنین 50 سالگی در مردان و در خانم ها اغلب بعد از دوره یائسگی دیده می شود. دلیل ایجاد این مشکل کمبود کلسیم در بدن یا عدم استفاده سلول های استخوانی از کلسیم می باشد. کالمرز باعث تامین کلسیم مورد نیاز بدن می شود و همچنین دارای ویتامین D در ترکیبات خود می باشد که با تولید پروتئین استئوکلسین که همان جذب کننده کلسیم است می تواند باعث شود تا توده های استخوانی بهره وری بیشتری از کلسیم وارد شده به بدن داشته باشند.

مکمل کالمرز به منظور کاهش فشار خون: از دیگر وظایف کلسیم شرکت در انقباضات دیواره رگ ها می باشد، بودن این عنصر به میزان کافی سبب می شود دیواره رگ ها به حالت استراحت در بیایند و رگ ها از حالت تنگ شده خارج گردند و در نهایت باعث کاهش فشار خون می شود. کلسیم عنصری مهم در تنظیم ریتم قلب می باشد.

روش مصرف داروی کالمرز

مکمل کالمرز برای رفع گرفتگی ماهیچه ها: یکی از علل گرفتگی یا اسپاسم عضلانی کمبود مواد مغذی لازم برای تکمیل فرایند انقباض می باشد. زمانیکه برخی از عناصر مانند منیزیم و کلسیم در بدن کم می شوند، ماهیچه نمی توانند بعد از انقباض به حالت استراحت در بیایند. استفاده از مکمل کالمرز باعث می شود تا کمبود این عناصر جبران شده و فعالیت ماهیچه ها نظم پیدا کند.

مکمل کالمرز برای سیستم ایمنی بدن: بودن زینک در این قرص سبب می شود تا در کنار مفید بودن برای استخوان ها و ماهیچه ها برای سیستم ایمنی نیز مفید واقع شود. زینک نقش بالایی در شرکت در واکنش های آنزیمی و بهبود پوست صورت در بدن دارد، ولی مهمترین وظیفه آن تقویت سیستم ایمنی در بدن و پشتیبانی از آن می باشد.

عوارض جانبی مصرف مکمل کالمرز

مکمل کالمرز مانند سایر مکمل های غذایی و دارویی اگر به اندازه کافی و تحت نظر پزشک مصرف شود خوشبختانه هیچ نوع عارضه ای به دنبال ندارد. در این مورد تحقیقات بسیاری صورت گرفته و درست بودن آن به اثبات رسیده است. می تواند بدون نگرانی و البته با تجویز پزشک از این مکمل مصرف نمایید.

بررسی مکمل دارویی کالمرز

مصرف کالمرز در دوه بارداری و شیردهی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد مصرف این مکمل در دوره بارداری یا شیردهی نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید است و می توان تحت نظر پزشک از آن مصرف نمود. مصرف کالمرز در دوره بارداری و شیردهی باعث جبران کمبودهای مادر شده وسلامت جنین را تظمین خواهد کرد، در مورد نحوه و مقدار مصرف با پزشک یا دارو ساز مشورت کنید.

مقدار مصرف قرص کالمرز

بررسی تداخلات دارویی

استفاده همزمان این مکمل با برخی از داروها ممکن است تداخل ایجاد کرده و بر عملکرد آن ها تاثیر بگذارد، برخی از این داروها عبارتند از:

  • انواع فراورده های دارای کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین D
  • مکمل آهن، بین مصرف کربنات کلسیم و مکمل آهن حداقل باید دو ساعت فاصله انداخت.
  • مصرف همزمان کلسیم با تتراسیکلین ها و کینولون ها باعث کاهش جذب آنتی بیوتیک ها می گردد. ازز این رو باید بین مصرف کلسیم و این داروها حداقل 3 ساعت فاصله بیاندازید.
  • استفاده همزمان از کلسیم و هورمون های تیروئیدی مانند لووتیروکسین سبب کاهش جذب لووتیرکسین می گردد. باید بین مصرف کلسیم و این نوع داروها حداقل 4 ساعت فاصله گذاشت.
  • مصرف همزمان کلسیم با گلیکوزیدهای قلبی مانند دیگوسین، احتمالا باعث بیشتر شدن مسمومیت با این داورها خواهد شد.

عملکرد مکمل کالمرز

  • استفاده همزمان کلسیم با دیورتیک های تیازیدی سبب افزایش ریسک هایپرکلسمی می گردد.
  • استفاده همزمان از کلسیم و آنتی اسیدها سبب کم شدن جذب کلسیم خواهد شد، از این رو باید بین مصرف کلسیم و این آنتی اسیدها باید 2 ساعت فاصله انداخت.

روش مصرف مکمل کالمرز

بهنرین زمان برای استفاده از قرص کالمرز یک ساعت قبل از غذا و یا دو ساعت بعد از غذا با معده خالی می باشد، زیرا بیشترین جذب کلسیم در این حالت می باشد. البته اگر دچار حالت تهوع یا ناراحتی های گوارشی می شوید بهتر است این قرص را همراه با غذا میل کنید. مقدار دقیق مصرف این مکمل را پزشک تعیین می کند ولی مصرف آن در حالت عادی ا تا 2 عدد قرص در طول روز می باشد.

مکمل کلسیم کالمرز

وجود محیطی اسیدی تاثیر بالایی در بیشتر شدن جذب ملح کلسیم کربنات داشته از این رو باید کالمرز زا با آب زیاد حداقل نیم ساعت بعد از غذا میل نمایید. اگر میزان بالایی از کلسیم در بدن نیاز است، بایستی مقدار برابر و یا کمتر از 500 میلی گرم را در هر نوبت و به شکل تقسیم شده با فاصله میل کرد. در این شرایط مقدار جذب کلسیم به بیشترین حد خود خواهد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان