تایید دو واکسن دیگر چینی برای مبارزه با کووید ۱۹

مقامات چینی دو واکسن دیگر کووید ۱۹ را که توسط موسسه تحقیقات زیست شناسی ووهان ساخته شده است را تایید کردند.

تایید دو واکسن دیگر چینی برای مبارزه با کووید 19

به گزارش اسپوتنیک، سازمان دولتی غذا و داروی چین، دو واکسن دیگر علیه ویروس کرونا ویروس را تأیید کرده است که توسط شرکت CanSino Biologics و موسسه تحقیقات زیست شناسی ووهان ساخته شده است.

پیش از این، مجوز مشابه واکسنهای غیرفعال را از موسسه بیوتکنولوژی Zhongwei (بخشی از سینوواک) و گروه ملی زیست فناوری چین (بخشی از سینوفارم) توسط مقام های چینی ثبت شده بود.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: "اداره غذا و داروی دولت چین در تاریخ 25 فوریه، برنامه ثبت واکسن دیگری را علیه کرونا (بر اساس وکتور آدنو ویروس) توسط شرکت CanSino Biologics تأیید کرد."

با این حال این وزارتخانه روز پنجشنبه اعلام کرد که همچنین یک برنامه ثبت نام برای یک واکسن غیرفعال از موسسه تحقیقات زیست شناسی ووهان را تأیید کرده است.

چند شرکت چینی مانند سینوواک و سینوفارم نیز پیش از این واکسن های خود را به ثبت رسانده بودند.

چین اولین کشوری بوده که واکسن ضد کووید  تولید کرده و همچنین در بین اولین کشوهایی بوده که آزمایش های بالینی در این زمینه انجام داده اند اما  با این حال، در آغاز مرحله سوم آزمایشات کارشناسان چینی با این واقعیت روبرو شدند که این کشور در واقع ویروس کرونا ندارد و بر این اساس یک محیط مناسب برای انجام تمام آزمایشات لازم  بوده و  در نتیجه، مرحله سوم آزمایشات بالینی باید در کشورهای دیگر انجام شود.

پیش از این لیو جینگژن ، رئیس هیئت مدیره سینوفارم، گزارش داده بود که تا به حال حدود یک میلیون نفر با واکسن کرونای غیرفعال که توسط این شرکت تولید شده، واکسینه شده اند. وی همچنین گفت که دو واکسن غیرفعال دیگر کرونای ساخت این شرکت، در مرحله سوم آزمایشات بالینی در 10 کشور از جمله امارات، بحرین، مصر، اردن، پرو، آرژانتین هستند. بیش از 60 هزار نفر در این آزمایشات در خارج از کشور چین شرکت کرده و نتایج "بسیار خوب" بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان