قطعنامه آتش بس شورای امنیت برای واکسیناسیون علیه کرونا

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آتش بس برای واکسیناسیون علیه کرونا را تصویب کرد.

قطعنامه آتش بس شورای امنیت برای واکسیناسیون علیه کرونا

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد از تصویب قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس در مناطق درگیری برای اطمینان از واکسیناسیون ایمن علیه ویروس کروناست، در این شورا خبر داد.

پیش نویس این سند توسط بریتانیا ارائه شده است. این اولین قطعنامه آتش بس در میان همه گیری نیست. پیش از این نیز در ژوئیه سال 2020، شورای امنیت قطعنامه‌ای را در حمایت از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش بس همه جانبه تصویب نموده بود.

مطابق متن قطعنامه مصوب، شورای امنیت اقدامات پیشنهادی دبیرکل برای مقابله با تأثیر همه گیر بر کشورهای تحت تأثیر درگیری‌ها، به ویژه درخواست آتش بس فوری جهانی، را به رسمیت می‌شناسد.

در متن این قطعنامه آمده است که شورای امنیت "مجدداً خواستار توقف کلی و فوری خصومت‌ها در همه شرایط است." این قطعنامه خاطرنشان می‌کند که شورای امنیت "از کلیه طرف‌های درگیری مسلحانه می‌خواهد فوراً از مکث قابل اعتماد، طولانی و پایدار برای توزیع عادلانه، ایمن و بدون مانع واکسن کووید-19 در مناطق درگیری مسلحانه اطمینان حاصل کنند."

علاوه بر این، شورای امنیت سازمان ملل خواستار فراهم آوردن فوری دسترسی کامل و ایمن پرسنل بشردوستانه و پزشکی، تجهیزات، وسائل حمل و نقل آنها به منظور تسهیل واکسیناسیون است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان