چهارمین رویداد پردیس سامیت ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود

چهارمین رویداد پردیس سامیت به‌صورت حضوری در فضای باز و مدل کمپینگ استارتاپی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اسفندماه ۹۹ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

چهارمین رویداد پردیس سامیت 14 و 15 اسفند ماه برگزار می‌شود

چهارمین رویداد پردیس سامیت به‌صورت حضوری در فضای باز و مدل کمپینگ استارتاپی در تاریخ 14 و 15 اسفندماه 99 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

چهارمین رویداد پردیس سامیت قرار است در خلال همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت حضوری و در فضای باز کمپینگ در تاریخ 14 و 15 اسفندماه 99 در پارک فناوری پردیس برگزار شود؛ «داوود متولی»، دبیر برگزاری پردیس سامیت 2021 در خصوص نحوه برگزاری رویداد می‌گوید: «این رویداد همواره محکوم به خلاقیت بوده است؛ چراکه بیشتر مخاطبان ما برگزارکنندگان رویداد هستند و این کار را از لحاظ حفظ کیفیت محتوایی و نحوه برگزاری سخت می‌کند.» در واقع می‌توان گفت پردیس سامیت رویدادی است برای کسانی که رویدادهای استارتاپی گوناگونی در کشور برگزار می‌کنند.

به گفته متولی امسال باید تمام نیازها و زیرساخت‌های برگزاری یک رویداد با مدل کمپینگ آماده می‌کردند و برای تحقق این امر کارهای زیادی کرده‌اند. متولی می‌گوید سعی کرده‌اند که در انتخاب سخنران‌ها نیز دقت عمل به خرج دهد: «یکی از سیاست‌های ما استفاده نکردن از سخنران‌های تکراری است و همواره سعی داریم تا افراد جدیدی که حرفی برای گفتن دارند روی صحنه پردیس سامیت حاضر شوند. به همین دلیل به‌دنبال پیدا کردن آدم‌هایی بودیم که یا در پردیس سامیت نبوده‌اند یا کمتر دیده شده‌اند.»

داوود متولی در خصوص موضوعات رویداد امسال نیز گفت: «موضوع رویداد اول پردیس سامیت به برگزارکنندگان رویداد اختصاص داشت که به مباحثی همچون منتورینگ رویداد، مدل درآمدزایی و نقش رویداد در اکوسیستم استارتاپی پرداخته شد. دومین رویداد به شتابدهنده‌ها اختصاص داشت که استراتژی خروج شتابدهنده‌ها و تعامل با سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین موارد مطرح شده در آن است.»

دبیر برگزاری رویداد ادامه می‌دهد: «سومین پردیس سامیت به گردهمایی برگزارکنندگان رویداد و مدیران شتابدهنده‌ها با مشارکت فضاهای کار اشتراکی برگزار شد که پنل ویژه بانوان با حضور خانم مندیپ اوبرایان، نماینده یونیسف در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت. امسال نیز تعداد سخنرانی‌ها را افزایش دادیم تا و سعی داریم تا حل مشکل عدم ارتباط صنعت با اکوسیستم نوآوری بپردازیم.»

حل چالش کرونایی پردیس سامیت 2021

در روزهای پیش رو کرونا، دشمن اصلی تمام رویدادها و دورهمی‌هاست که مهمانی‌ها، مراسم‌ها و اکوسیستم نوآوری را تحت تاثیر قرار داده است. برگزاری بسیاری از رویدادها به صورت آنلاین نشان دهنده اینست که سبک برگزاری خیلی از مراسم‌ها تغییر پیدا کرده است. متولی اما تاکید دارد که پردیس سامیت همواره به صورت رویدادی حضوری شناخته می‌شود و برای همین اصلا به سمت آنلاین برگزار کردن آن پیش نرفتند: «شاید کرونا 10 سال دیگر ادامه داشته باشد. در آن صورت راهکار عملی ما چه خواهد بود؟»

دبیر برگزاری پردیس سامیت 2021 گفته که آنها ماه‌هاست که به فکر رعایت حداکثر پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری این رویداد هستند: «چند روز پس از سومین رویداد بود که خبر ورود ویروس کرونا به کشور اعلام شد. پس از همان ابتدا که کارهای برنامه‌ریزی و اجرایی رویداد چهارم شروع شد، به فکر برگزاری حضوری رویداد و در عین حال رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی بودیم و این شد که تصمیم گرفتیم پردیس سامیت 2021 را در فضای باز و مدل کمپینگ برگزار کنیم تا ریسک ابتلا و بیماری به کمترین میزان خود برسد. همچنین در طول برگزاری رویداد استفاده از ماسک و ضدعفونی محیط را نیز در نظر داریم تا مشکلی برای هیچکس پیش نیاید.»

نیروهای داوطلب همراه همیشگی پردیس سامیت

«راحله میلادی» دبیر اجرایی رویداد پردیس سامیت 2021 در خصوص استفاده از نیروهای داوطلبی به‌عنوان تیم اجرایی رویداد گفت: «رویداد یک تفریح نیست و ارزش و مزیت آن در رشد و توسعه فردی و کسب‌وکارها غیرقابل چشم‌پوشی است. علاوه بر این جنس تجربه‌ای که برای نیروهایی که همواره به‌دنبال کسب تجربه هستند در برگزاری رویداد می‌افتد متفاوت‌تر از هر تجربه دیگری خواهد بود که نه در دانشگاه کسب می‌شود نه در محیط کار!»

تاریخچه پردیس سامیت

مرکز شتابدهی نوآوری به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های پارک فناوری پردیس از سال 93 با رویکرد تسهیل‌گری در اکوسیستم نوآوری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع به‌کار کرد که مخاطبان آن برگزارکنندگان رویداد و مدیران شتابدهنده‌ها بوده است.

ایده برگزاری رویداد پردیس سامیت اولین بار توسط مرکز شتابدهی نوآوری با عنوان دورهمی استارتاپی پردیس در سال 96 مطرح شد که در آذرماه 97 اولین دوره آن برگزار شد. دومین دوره رویداد در اسفند ماه همان سال و سومین پردیس سامیت در بهمن‌ماه 98 برگزار شده است. لازم به ذکر است رویداد پردیس سامیت همواره تحت حمایت پارک فناوری پردیس و مدیریت آن، بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان