بهبود دلار از رشد هفتگی نفت کاست

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و پیش بینیها برای افزایش تولید در واکنش به بهبود قیمتها، کاهش سنگینی پیدا کرد اما برای کل هفته افزایش نشان داد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل که روز جمعه منقضی شد، 75 سنت معادل 1.1 درصد کاهش یافت و در 66 دلار و 13 سنت در هر بشکه بسته شد. قرارداد تحویل مه با یک دلار و 69 سنت کاهش، در 64 دلار و 42 سنت بسته شد. نفت برنت برای کل هفته 4.8 درصد افزایش ثبت کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و سه سنت معادل 3.2 درصد کاهش یافت و در 61 دلار و 50 سنت در هر بشکه بسته شد. با این حال این شاخص برای کل هفته 3.8 درصد رشد داشت.

دلار در پی صعود بازده اوراق قرضه دولتی آمریکا به بالاترین حد یک سال اخیر، صعود کرد و قراردادهای نفت که به این ارز قیمت گذاری می شود را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

کاهش قیمت روز جمعه همچنین منعکس کننده سودگیری معامله گران پس از رشد ماهانه حدود 20 درصدی هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تحت تاثیر اختلالات تولید در آمریکا و خوش بینی به بهبود تقاضا پس از اجرای برنامه های واکسیناسیون کووید 19 بوده است.

سرمایه گذاران پیش بینی می کنند نشست هفته جاری وزیران اوپک پلاس به بازگشت نفت بیشتری به بازار منتهی شود. به گفته برخی از تحلیلگران، با وجود صحبت درباره کمبود عرضه، وضعیت تقاضا در بازار به شکلی نیست که قیمتهای نفت در سطح فعلی را تضمین کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت آمریکا در دسامبر که آخرین آمار ماهانه موجود است 58 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 11.063 میلیون بشکه در روز رسید.

قیمت نفت آمریکا تحت تاثیر کاهش تقاضای پالایشگاهی در پی تعطیلی تاسیسات پالایشگاهی در بحبوحه طوفانی زمستان دو هفته پیش قرار گرفته است.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان هفته گذشته در یادداشتی اعلام کردند ظرفیت پالایش حدود چهار میلیون بشکه در روز آمریکا متوقف مانده و ممکن است احیای کامل ظرفیت پالایشگاه تا پنجم مارس زمان ببرد.

گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی در فوریه برای هفتمین ماه متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی افزودند اما این نرخ رشد آهسته شد و 18 حلقه افزایش در مقایسه با 33 حلقه افزایش در ژانویه و 31 حلقه در دسامبر داشت که تا حدودی به دلیل یخبندان اخیر در تگزاس و ادامه دیسیپلین مالی تولیدکنندگان آمریکایی بود.

بر اساس گزارش رویترز، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز که معیاری برای سنجش تولید آینده است در هفته منتهی به 26 فوریه، با پنج حلقه افزایش به 402 حلقه رسید. شمار دکلهای حفاری همچنان 342 حلقه یا 49 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است اما از رکورد پایین 244 حلقه در اوت بهبود یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان