هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با «تابناک»:

رئیسی و قالیباف برای ریاست‌جمهوری کاندیدا نمی‌شوند

هاشمی با بیان اینکه شورای نگهبان همواره در انتخابات ریاست‌جمهوری متفاوت‌‌تر از انتخابات مجلس عمل می کند و‌ به دنبال رقابتی کردن فضای سیاسی کشور است، گفت: حضور آقایان رئیسی و قالیباف نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری از منظر بنده بعید است و چنانکه شنیدم قالیباف در زمان تکه بر کرسی ریاست مجلس تعهد داده است که از مجلس نرود...

محمد هاشمی رفسنجانی ؛ اعتمادآنلاین

پس از استقرار 8 ساله دولت ائتلافی اصلاح طلبان اعتدالگرایان به ریاست جمهوری «حسن روحانی» بسیاری از کارشناسان و کنش گران سیاسی، اعتقاد دارند مطابق با سنوات تاریخی گذشته اکنون نوبت اصولگرایان است که کرسی ریاست جمهوری را از آن خود کنند و قوه مجریه را در اختیار بگیرند.

به گزارش «تابناک»، البته موضوع مهمی که اصولگرایان اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنند اول، ازدیاد کاندیداهای این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در سال 1400 است و دوم، اینکه آنها در نهایت اگر به ائتلاف برسند؛ چه کسی را به عنوان گزینه مطلوب و مورد نظر خود معرفی خواهند کرد.

قالیباف و رئیسی کاندیدا می‌شوند؟

طی ماه های اخیر، تحرکات، اقدامات و سفرهای بسیاری که روسای قوای قضائیه و مقننه داشته اند، این تصور را به وجود آورده است که یکی از این دو که اتفاقا در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هم حضور داشتند؛ کاندیدا خواهند شد و در نهایت به عنوان کاندیدای جریان اصولگرا در انتخابات آتی معرفی می شوند.

در همین خصوص، عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور ابراهیم رئیسی و‌ محمدباقر قالیباف را در انتخابات ریاست جمهوری 1400 باتوجه به مسئولیت‌های فعلی‌شان بعید دانست.

واکنش هاشمی به تعداد زیاد کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری

محمد هاشمی رفسنجانی از چهره‌های سیاسی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره تعداد بیشمار اسامی خواهان حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: آنچه مهم است این بوده که نهایتا هر جناحی با یک کاندیدای مشخص وارد انتخابات شود.

وی افزود: تا به امروز روند برگزاری انتخابات ریاست‌‌جمهوری روند به گونه‌ای بوده که هر جریان با حمایت از گزینه مشخص وارد عرصه انتخابات شده و هیچ‌ جناحی با دو کاندید وارد انتخابات نمی‌شود از این رو اسامی که این روزها مطرح می‌شود صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

اصولگرایان شعارشان جوانگرایی است اما کاندیدای‌شان نه!

این چهره سیاسی درباره اینکه اگر اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزدی نداشته باشند تصریح کرد: اصولگرایان در مقطع فعلی با شعار جوانگرایی فعالیت خود را در عرصه انتخابات کلید زده‌اند اما اینکه چهره جوانی را با ویژگی‌های شاخص برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری پیدا کنند امری مجهول است.

عضو اسبق حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه برگزاری انتخابات بدون رقابت امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: اگر رقابت نباشد به طور واقع انتخاباتی برگزار نمی‌شود.

رویکرد شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری با مجلس متفاوت است

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت تاکید کرد: طبق روال گذشته معمولا شورای نگهبان در انتخابات ریاست‌جمهوری رویکرد متفاوتی داشته و به دنبال رقابتی کردن فضای انتخاباتی است و این روند را  ما  در انتخابات 92 و 96 مشاهده کردیم.

هاشمی با بیان اینکه شورای نگهبان همواره در انتخابات ریاست‌جمهوری متفاوت‌‌تر از انتخابات مجلس عمل می کند و‌ به دنبال رقابتی کردن فضای سیاسی کشور است، گفت: حضور آقایان رئیسی و قالیباف نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری از منظر بنده بعید است و چنانکه شنیدم قالیباف در زمان تکه بر کرسی ریاست مجلس تعهد داده است که از مجلس نرود.

بعید است قالیباف و رئیسی کاندیدا شوند

وی در پایان اظهار کرد: رئیسی و قالیباف یکبار شانس خود را در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری امتحان کردند و می‌دانند که پایگاه رای خوبی ندارند از این رو بعید است دوباره برای حضور در انتخابات وارد عمل شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان