نصب گیربکس ۶ سرعته ایران خودرو بر روی رانا پلاس و دنا پلاس ۱۴۰۰

رانا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو در سال جاری بود. ایران خودرو با معرفی این محصول توانست تا حد زیادی از نواقص رانا بکاهد و بر مشتریان این خودرو هم بیفزاید

نصب گیربکس 6 سرعته ایران خودرو بر روی رانا پلاس و دنا پلاس 1400

رانا پلاس یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو در سال جاری بود. ایران خودرو با معرفی این محصول توانست تا حد زیادی از نواقص رانا بکاهد و بر مشتریان این خودرو هم بیفزاید. پروژه‌های بهینه سازی محصول همواره در ایران خودرو وجود دارند. رانا پلاس هم با وجود اینکه مدت زیادی از زمان ورودش به بازار نمی‌گذرد، بار دیگر زیر دست مهندسان این شرکت رفته و در مشخصات فنی آن، تغییراتی به وجود آمده که شامل نصب یک گیربکس ارتقا یافته 6 سرعته نیز می‌شود.

آن طور که پیش‌تر هم در خبرها خواندیم، ایران خودرو می‌خواهد که رانا پلاس را با پیشرانه TU5 ارتقا یافته و گیربکس 6 سرعته به بازار بفرستد. به نقل از اسب بخار، امروز در شرکت نیرو محرکه واقع در شهرک صنعتی البرز، با حضور وزیر صمت و مدیران ارشد ایران خودرو و سایر سازمان‌های دولتی، خط تولید گیربکس 6 سرعته دستی جدید ایران خودرو به صورت رسمی، آغاز به کار کرد. این گیربکس قرار است ابتدا بر روی رانا پلاس و دنا پلاس دنده‌ای و در آینده نزدیک، در سایر محصولات ایکو نصب شود.

در این مراسم افزون بر معرفی گیربکس 6 سرعته جدید نیرو محرکه، پیشرانه‌های TU5 ارتقا یافته یا همان TU5 پلاس (EC5) و EF7 توربو ارتقا یافته (TC7) نیز به نمایش در آمدند. همچنین برای اولین بار، شرکت نیرو محرکه اقدام به نصب جعبه دنده AMT خود بر روی یک دستگاه سمند EF7 کرده بود که اگر تست‌های آن نهایی شوند، به زودی آماده عرضه به بازار می‌گردد.

گیربکس DCT توسعه یافته توسط نیرو محرکه، جعبه دنده 5 سرعته دستی بهبود یافته و سیستم‌های انتقال قدرت جدید هم از دیگر محصولات مشترک نیرو محرکه و ایران خودرو هستند که همگی در حاشیه مراسم رونمایی گیربکس 6 سرعته، دیده شدند.

در مراسم امروز در کنار گیربکس‌ها و متعلقات فنی، خودروهای تازه خارج شده از خط تولید هم به چشم می‌خوردند. از جمله یک دستگاه رانا پلاس با جعبه دنده 6 سرعته جدید، پیشرانه TU5 پلاس، فرمان الکتریکی و سقف پانورامیک و همچنین یک دستگاه دنا پلاس دنده‌ای که آن هم از همان جعبه دنده مشترک با رانا پلاس جدید، بهره می‌برد.

لازم به ذکر است که در دنا پلاس جدید با گیربکس 6 سرعته، هیچ آپشن جدید یا تغییر ظاهری وجود نداشت. اما ایران خودرویی‌ها وعده داده اند که این محصول را نیز همچون رانا پلاس جدید، با فرمان الکتریکی به بازار می‌فرستند.

به گفته منابع خبری، 135 قالب جدید با همکاری 85 سازنده در ساخت گیربکس 6 سرعته ایران خودرو استفاده شده اند. همچنین طبق شنیده‌ها، عمق داخلی سازی این گیربکس تقریبا 95 درصد است. همزمان با تولید 78 هزار دستگاه رانا پلاس و دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته در سال 1400، جعبه دنده 5 سرعته ارتقا یافته هم بر روی سایر محصولات ایران خودرو نصب می‌گردد. همچنین قرار است که پای گیربکس AMT نیرو محرکه نیز با تیراژ 12 هزار دستگاهی به محصولات ملی ایران خودرو باز شود.

فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، در جریان این مراسم از تولید گیربکس AT و AMT با داخلی سازی به ترتیب، 30 و 60 درصدی در آینده نزدیک خبر داد. مقیمی همچنین نکته قابل تامل پیرامون عرضه گیربکس 6 سرعته را، اختصاص آن به محصولات ملی ایران خودرو دانسته است که به گفته او برای این خودروها، مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.

مقیمی به این موضوع اشاره کرد که نیرو محرکه نه فقط با ایران خودرو، بلکه با خودروسازان دیگر هم همکاری می‌کند و از تولید نمونه گیربکس شاهین گفت که منتظر تایید مگا موتور مانده است. در پایان بد نیست بدانید که مزایای اصلی گیربکس‌های 6 سرعته نسبت به نمونه‌های 5 دنده، راحتی بیشتر، مصرف سوخت پایین‌تر، فشار کمتر به موتور و لذت رانندگی بالاتر هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان