شاخص بورس تا کجا عقب‌نشینی می‌کند؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: وقتی که بازار روند نزولی دارد و تقریبا محرکی برای معکوس کردن این روند وجود ندارد، دامنه نامتقارن باعث فرسایشی شدن بازار میشود.

شاخص بورس تا کجا عقب‌نشینی می‌کند؟

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند کاهشی خود را ادامه داد و در پایان معاملات شاخص کل با کاهش 11 هزار و 855 واحدی به رقم یک میلیون و 193 هزار و 976 واحد رسید.

بیشتر بخوانید : ‌

واکنش بازار سرمایه به ماجرای تحقیق و تفحص چیست؟

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز 1010 واحد کاهش یافته و به رقم 433 هزار و 385 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران بیش از 4 میلیون و 771 هزار نوبت معامله رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 3.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 337 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 859 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

محمد خبری زاده ، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به این این روند بورس قابل پیش بینی بود، گفت: وقتی که بازار روند نزولی دارد و تقریبا محرکی برای معکوس کردن این روند وجود ندارد، دامنه نامتقارن باعث فرسایشی شدن بازار میشود. در دهه هشتاد هم که دامنه نوسان بازار نامتقارن شده بود چنین اتفاقی افتاد.
در حال حاضر ارزش معاملات کم شده، پول در بازار نیست و تقاضایی در بازار وجود ندارد. 

خبری زاده اظهار کرد: تا پایان سال شاخص شاید تا یک میلیون و 100 هزار واحد پایین بیاید. البته شاید هم شاخص 50 هزار واحد افت کند ولی اگر این روند ادامه پیدا کند برای سال آینده خطرناک خواهد شد. 

وی عنوان کرد: باید به یک شکلی منابع نقدینگی به بازار تزریق شود. امیدوارم باز هم بازار سرمایه برای حاکمیت مهم شود و منابعی مثلا از صندوق توسعه ملی به بازار وارد شود. اگر این اتفاق نیفتد این روند ممکن است حتی تا اوایل سال بعد هم ادامه پیدا کند. 

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر فضای بازار سرمایه گفت: انتخابات یکی از عواملی است که ابهام را در بازار زیاد میکند. اما در حال حاضر بازار به سمتی رفته که انتخابات در بازار بی‌تاثیر شده است. چرا که بازار با بی‌پولی و بدبینی مفرط دست و پنجه نرم میکند. 

وی افزود: درواقع فضا به سمتی رفته که سهامداران اهمیتی به اخبار سیاسی نمیدهند. از طرفی چون دامنه نامتقارن کاری کرده که شاخص خیلی منفی نمیخورد، این بیخیالی بازار بیشتر شده است. بازاری که شاید 8 ماه پیش هر کس در رسانه‌ها حاضر میشد دوست داشت بگوید که این قسمت آن کار خودشان بوده، الان به طور کل رها شده است.
223229

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان