جهانپور: موتاسیون ایرانی کرونا صحت ندارد

وزارت بهداشت ایران ادعای نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص "کرونای ایرانی" را رد کرد.

جهانپور: موتاسیون ایرانی کرونا صحت ندارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران با رد ادعای "موتاسیون ایرانی ویروس کرونا" بیان داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تا امروز، افزون بر 70 جهش در ایران شناسایی شده که البته تا امروز هیچ کدام تغییر معناداری در رفتار ویروس ایجاد نکرده و اطلاق واریانت جدید به آنها درست نیست.

جهانپور افزود: واژگان موتاسیون ایرانی که به نقل از نائب رییس محترم مجلس نیز منتشر شده است، اطلاق درستی نیست و صحت ندارد و تا امروز از میان واریانت های شناخته شده با مبدا انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و کالیفرنیا صرفا واریانت انگلیسی در ایران مشاهده شده است.

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران تصریح کرد: بسان همه ماه های گذشته، مانیتورینگ و رصد مستمر ژنتیک ویروس و بررسی های فیلوژنتیکی و توالی یابی ژنتیکی در کشور در مراکز مشخص جریان دارد و تا کنون جهش اساسی با تغییر معنادار رفتار ویروس در ایران مشاهده و گزارش نشده است.

لازم به ذکر است که امروز امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران از شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته ایرانی خبر داده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان