زمین گیری نیمی از هواپیماهای برجامی ایران

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که این شرکت توان پرداخت اقساط خرید هواپیماهای برجامی را ندارد.

زمین گیری نیمی از هواپیماهای برجامی ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علیرضا برخور، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص جزئیات بازپرداخت اقساط تسهیلات صندوق توسعه ملی ایران به این شرکت بابت خرید هواپیماهای برجامی، بیان داشت: حدود ماه آینده سررسید اولین قسط به مبلغ 330 میلیارد تومان است که توان پرداخت اقساط را نداریم و نمی توانیم اقساط را پرداخت کنیم.

برخور تصریح کرد: کل تسهیلات هواپیماهای برجامی 540 میلیون دلار بود که ماه آینده سررسید می‌شود و پرداخت آن برای ایران ایر غیر ممکن است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره هواپیماهای فعال برجامی اظهار داشت: 50 درصد به اضافه یک فروند هواپیمای برجامی فعال داریم که شامل حدود 7 تا 8 فروند است.

وی در خصوص زمین گیری تعدادی از هواپیماهای برجامی گفت: استفاده از هواپیما برنامه می‌خواهد، اگر 10 فرزند با هم به دنیا بیایند، همه با هم به مدرسه می‌روند، همه با هم بالغ می شوند، با هم ازدواج می کنند، با هم نوه دار می شوند و با هم می میرند، استفاده از هواپیما هم باید پله‌ای باشد، الان زمان چک هواپیماها رسیده است، نمی‌توانیم به صورت آزاد قطعه تهیه کنیم چون پول نداریم ضمنا تحریم هم هستیم.

برخور ادامه داد: همین کارخانه های سازنده هم طبق وعده شان عمل نمی کنند و قطعه به ما نمی‌دهند، نمی آیند و برابر قراردادی که با ما دارند، به ما کمک نمی‌کنند و درواقع به قرارداد خود هم پایبند نیستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان