بیژن مرتضوی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

بیژن مرتضوی خواننده و آهنگساز مشهور  به کرونا مبتلا شد.

بیژن مرتضوی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد

بیژن مرتضوی خواننده و آهنگساز مشهور  به کرونا مبتلا شد.

ستاره سعیدی همسر بیژن مرتضوی با انتشار پستی در اینستاگرام خود از ابتلای او به کرونا و بستری شدنش در بیمارستان خبر داد.

سعیدی که از طریق صفحه ی خود طرفداران این موزیسین را در جریان حال او قرار می دهد گفته وضعیت جسمانی وی هنوز تغییر نکرده است.

بیژن مرتضوی موسیقیدان، آهنگساز، تنظیم‌ کننده، نوازنده ویولن و خواننده متولد 25 آبان 1336 در ساری است.

او نواختن ویولن را از سن 3 سالگی آغاز کرد و زیر نظر معتبرترین اساتید این ساز از جمله پرویز یاحقی به یادگیری پرداخت. در 7 سالگی نواختن پیانو، گیتار، سازهای کوبه ای و سازهای زهی موسیقی سنتی را فرا گفت. در 11 سالگی مقام نخست مسابقه کشوری موسیقی دانش آموزان در ایران را کسب کرد. تنها 14 سال داشت که یک گروه ارکستر 32 نفری تشکیل داد و ساخته های خود را در یک اردوی تابستانی به نام «رامسر» در ایران اجرا کرد.

مرتضوی تحصیلات دانشگاهی خود را در انگلستان، در رشته مهندسی و نقشه کشی شهری ادامه داد و اجرای موسیقی و یادگیری ویولن را نیز دنبال کرد.

او در سال 1979 به آمریکا مهاجرت کرد و به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت. در سال 1985 ساکن کالیفرنیا شد و اولین آلبوم خود را عرضه کرد.

مشخصه‌ ای که او را از نوازندگان دیگر متمایز می‌ کند توانایی او در نواختن همه سازهای به کار رفته در آثارش به‌جز سازهای بادی فلزی است. او از سال 1990 تور داخلی و بین‌ المللی آغاز کرد که محبوبیت بسیاری برای او در سر تاسر دنیا به ارمغان آورد. او اولین هنرمند ایرانی محسوب می شود که تحت حمایت شرکت‌ های Nederlander Productions ،Jeep Eagle ،New Dodge ،Chrysler بوده است. مرتضوی در سوم ژوئیه 1994 در Greek Theater به اجرای برنامه پرداخت. یکی از قطعاتی که او در این کنسرت اجرا کرد «حماسه» (Epic) نام داشت که آن را در 11 سالگی ساخته بود. سبک آثار بی‌ کلام بیژن مرتضوی، ترکیبی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی پاپ است.

مرتضوی در سال 2009 از کشور انگلستان مدرک دکتری موسیقی دریافت کرد.

بیژن مرتضوی هدف و نیت قلبی خود را، معرفی و توسعه موسیقی معاصر خاورمیانه به‌ صورت آکادمیک در دانشگاه‌های کشورهای غربی عنوان کرده است.

با وجود آنکه آلبوم‌ های او حق انتشار در ایران ندارند، قطعات بی‌ کلام او بارها از تلویزیون ایران پخش شده‌ است.

گفته می شود او در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به ایران رفت و آمد داشت و پس از بازگشت حبیب محبیان برای گرفتن مجوز فعالیت دوباره به ایران آمد اما موفق به این کار نشد.

بیژن مرتضوی دوبار ازدواج کرده و از ازدواج اولش پسری به نام پژمان دارد. همسر دوم وی، ستاره سعیدی که در ابتدا مدیر برنامه‌ هایش بود متولد سال 62 است. سال گذشته پس از انتشار تصاویری از مرتضوی و همسر دومش، اختلاف سنی زیاد این زوج مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان