فتاح: آثار تاریخی از خانه‌های درباریان و منصوبان دربار جمع‌آوری شدند

مهر نوشت: رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آثار تاریخی که در موزه های بنیاد قرار دارد، سرمایه ملی بودند که به ناروا دست سلطنت طلبان افتاده بود و از خانه های درباریان و منصوبان دربار جمع آوری شدند.

فتاح: آثار تاریخی از خانه‌های درباریان و منصوبان دربار جمع‌آوری شدند

مراسم آئین افتتاح ساختمان موزه دفینه و کاخ مرمر با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ساختمان دفینه برگزار شد. در این برنامه پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ما برای نامگذاری ساختمان دفینه ساعت‌های زیادی مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نام سردار سلیمانی را بر سر بنای ساختمان دفینه بگذاریم، در این ساختمان اقدامات اساسی زیادی شده است، تخصص من سازه است باید بگویم این ساختمان از نظر سازه‌ای استحکام بخشی شده، نمای آن حفظ و کار بی بدیلی انجام گرفته است. اما اصل هنر اشیا و آثاری است که در اینجا به نمایش درآمده و هر کدام در دنیا و ایران مهم هستند. در این ساختمان 5 هزار اثر به نمایش گذاشته شد ولی چندین برابر آن در خزانه وجود دارد هر چند وقت یک بار آثار این موزه تغییر می‌کند تا برای بازدیدکنندگان تکراری نباشد و آثار خزانه بنیاد را بتوانیم به مردم نشان دهیم.

وی گفت: سوال اینجاست که این آثار کجا بودند. باید گفت موزه‌ای در کشور مصادره نشده و آثار اینجا از کاخ‌ها نیامده بلکه همه اشیا از خانواده سلطنتی شاه و منصوبان دربار جمع آوری شده است، چه پول‌هایی که صرف این اشیا نشد، این اشیا از خانه‌ها سر درآورده بودند.

وی گفت: تلاش ما این است که رضایت مردم را جلب کنیم، همه آثار تاریخی سرمایه ملی هستند که به ناروا دست سلطنت طلبان افتاده بود. تراز موزه‌های بنیاد نیز بین المللی است و ما این آثار را در چنین موزه‌هایی نگهداری می‌کنیم. آن پادشاهان و افراد رفته‌اند و نامی از آنها نیست ولی آثار و هنر مردم به جا مانده است. این هنرها برای اشراف زادگان نیست بلکه هنر مردم این دیدار است که ما به رخ دنیا می‌کشانیم.

فتاح گفت: جامعه، بنیاد مستضعفان را به عنوان موزه دار نمی‌شناخت اما الان دو موزه فاخر داریم.

237237

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان