واکسن کرونای رازی چه ویژگی هایی دارد؟

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ویژگی های منحصر به فرد واکسن کووپارس رازی توضیح داد.

واکسن کرونای رازی چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کاظم خاوازی در مراسم آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس که صبح روز یکشنبه در بیمارستان رسول اکرم (ص) برگزار شد، بیان داشت: امروز شاهد یک اتفاق بسیار بزرگ برای واکسن کرونا هستیم که یک تیم مجرب برای آن یکسال زحمت کشیده‌اند، داده‌های پژوهشی 10 ساله مؤسسه رازی در روند ساخت واکسن تاثیر فراوانی داشت.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: ما در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با شیوع بیماری کرونا در اسفندماه تلاش کردیم تا با تولید واکسنی به مردم و کادر درمان خدمت کنیم. طراحی واکسن بسیار پیچیده است که تا اوایل فروردین واکسن طراحی شد و پس از دوزسنجی و آزمایشها یک بار روی همه حیوانات تست شد و پس از تست حیوانی ما گایدلاین‌ها را ارائه کردیم، از لحاظ تست‌های پیش بالینی کار قوی انجام و پرونده به وزارت بهداشت ارسال شد.

وی بیان داشت: این واکسن نوترکیب چند ویژگی دارد اولاً اینکه همه ما ایرانی‌ها تاکنون واکسنهای ساخت موسسه رازی را تزریق کرده‌ایم، این پلتفرم که انتخاب شد پلتفرمی است که بهترین واکسن‌سازهای دنیا آن را دنبال می‌کنند؛ این پلتفرم جرم زنده‌ ویروس را وارد بدن نمی‌کند بنابراین یکی از ایمن‌ترین پلتفرم‌ها است؛ از سوی دیگر حجم تزریق بسیار کم و حدود 0.2 میلی‌لیتر است نکته دیگر این پلتفرم این است که واکسن به گونه‌ای طراحی شده که با هیچ واکسن دیگری تداخل ندارد. 

خاوازی گفت: دوز استنشاقی برای این واکسن طراحی شده که این ویژگی باعث می‌شود زنجیره انتقال بیماری را بتواند پس از طی مراحل بالینی، قطع کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان